فونیکسریمکسبهتام

مشاور رییس سازمان راهداری خبر داد:

تحویل ۱۲۰ کامیون نو به رانندگان

اتوبوس‌ها منتظر قیمت‌گذاری

عصر خودرو- مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تحویل ۱۲۰ دستگاه کامیون نو به رانندگان متقاضی نوسازی خبر داد و گفت: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس نیز آمادگی تحویل بوده اما در انتظار تعیین قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم.

تحویل ۱۲۰ کامیون نو به رانندگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صدراله بمانا درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان و طرح‌ها و قراردادهای در حال اجرا، اظهار کرد: در طرح نوسازی ناوگان با دو تولیدکننده کامیون و اتوبوس برای نوسازی از محل تولید داخل قرارداد بسته شده و تا کنون 120 دستگاه کامیون تولید و به رانندگان تحویل داده شده است. همچنین در انتظار آماده شدن 200 کامیون دیگر هستیم.

    وی با بیان اینکه برای دیگر تعهدات موجود نیز باید منتظر واردات و تامین قطعات لازم هستیم، افزود: در طرح نوسازی اتوبوس هم 105 دستگاه آماده تحویل به متقاضیان است که منتظر نهایی شدن قیمت آن از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم. چرا که دولت برای ساخت آن ها یارانه می‌دهد.

    مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان ادامه داد: در قالب طرح دیگری از محل ماده 12 نیز با یکی از کارخانه های تولید داخل قرار داد بسته شده و قرار است 5000 دستگاه کامیون را بسازد و تحویل دهد.

    به گفته بمانا،  بر اساس این طرح تا 80 درصد قیمت کامیون، تسهیلات ویژه برای کامیون‌داران در نظر گرفته شده است که سود بانکی 18 درصد دارد اما از این میزان تنها 9 درصد آن را متقاضی می دهد و بقیه آن از سوی سازمان راهداری به نمایندگی از دولت پرداخت می شود.

    وی با بیان اینکه در قالب این قرار داد سن کامیون باید بالای 35 سال باشد، گفت: هزار دستگاه کامیون دیگر نیز با یکی از تولید کنندگان قرار داد بسته ایم که شرط آن سن بالای 22 سال است. هم اکنون قرارداد آن را بسته ایم و  مردم هم می‌توانند برای نوسازی کامیون‌های شان با کارخانه ها وارد قرارداد شده و ثبت نام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط