فونیکسریمکسبهتام

۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو

عصر خودرو- رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ نفر و کشف ۵۰ فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهمان با ترفند فروش اقساطی و لیزینگ خودرو، از خریداران ۵ میلیارد تومان، کلاهبرداری کرده بودند.

۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" اظهار داشت: اواخر مرداد ماه امسال تعدادی از خریداران خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشتند، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است.

    وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هشتم بررسی موضوع را برعهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، 3 متهم  اصلی پرونده را شناسایی کنند.

    رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی عنوان کرد: کارآگاهان با پالایش های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و در نهایت هر 3 متهم در عملیات های همزمان و منسجم دستگیر و برای بررسی های تکمیلی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شدند.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آنها به نام "یاشار" اقرار کرد، با کمک همدستانم ابتدا دفتری در یکی از محله های مرکزی تهران اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی از شهرهای مختلف از جمله "تهران، بندرعباس، کرمانشاه، خرم آباد، سمنان، تبریز، ساری و.... " به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول های متقاضیان به مبلغ 50 میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.

    وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مالباختگان را نیز در سایر استان ها شناسایی کنند.

    رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه تاکنون 50 تن از مالباختگان شناسایی شده اند، افزود:  هر 3 متهم با قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو