فونیکسریمکسبهتام

ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در مهرماه نشان داد؛

اغفال خودروسازان از مبحث کیفیت

عصر خودرو- ارزیابی کیفیت خودروهای سواری تولیدی در مهرماه سال جاری بیانگر این است که خودروسازان علیرغم اعلام افزایش تیراژهای تولید خود اما از توجه به کیفیت غافل مانده‌اند. طبق ارزیابی صورت گرفته، پژو ۲۰۰۸ تنها خودرویی است که توانسته هر پنج ستاره کیفی را بگیرد و این در حالی است که تنها سه خودرو موفق به اخذ چهار ستاره شده‌اند. البته از سوی دیگر خودروهای تک ستاره‌ تولید نشده و فقط دو خودرو، دو ستاره‌ای شده‌اند.

اغفال خودروسازان از مبحث کیفیت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در گزارش ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)  برای بررسی اوضاع کیفی خودروهای سواری تولیدی مهرماه امسال، تنها یک خودرو پنج ستاره دیده می‌شود اما از سوی دیگر خودروی تک ستاره کیفی هم تولید نشده است.

    طبق ارزیابی‌ها سه خودرو سواری چهار ستاره و 20 خودرو سه ستاره کیفی و همچنین دو خودرو، دو ستاره شده‌اند.

    در این گزارش برای خودروهای سواری تولیدی در شهریورماه، در سطح قیمتی یک، تنها به خودروی تیگو 7 اشاره شده که توانسته سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهد.

    در سطح قیمتی دو، پژو 2008 تولیدی شرکت ایران‌خودرو پیکاپ توانسته نمره کامل را در این ارزیابی کسب کند و تنها خودرو پنج ستاره کیفی این گزارش باشد. پس از آن  هایما S7 اتوماتیک در رده‌ خودروهای چهار ستاره کیفی قرار گرفته است.

    در همین سطح قیمتی، خودروهای جک S5، جک S3، تیگو 5، SWM G01 و آریزو 5 توربو سه ستاره کیفی را کسب کرده‌ و MVM X33 S هم دو ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده است.

    در گروه قیمتی چهار و در میان خودروهای سواری تولیدی در مهرماه امسال، پژو 207 و دناپلاس در این ارزیابی موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند. 

    علاوه براین، محصولات پژو 206 صندوقدار و مدل بدون صندوق آن، دنا، رانا، سورن (ایران‌خودرو تبریز)، پژو پارس اتوماتیک (تولید ایران‌خودرو کرمانشاه)،  پژو پارس (ایران‌خودرو کرمانشاه، فارس، تهران، خراسان، مازندران و صنایع خودروسازی فردا) و سمند تبریز توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را در سطح قیمتی چهارم به خود اختصاص دهند.

    در این گروه، پژو 405 خراسان نیز در رده دو ستاره کیفی قرار گرفته است.

    در خودروهای سواری در سطح قیمتی پنج نیز محصولات کوییک (سایپا) و کوییک R (پارس‌خودرو)، تیبا 2 و تیبا 2 پلاس (سایپا)، تیبا و ساینا (سایپا-سیتروئن) موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند.

    در مدل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو