فونیکسریمکسبهتام

نام محصول پروژه k۱۳۲ به زودی اعلام می شود

اسب جدید ایران خودرو روی خط شروع

عصر خودرو- شش ماه از نمایش محصول پروژه K۱۳۲ می گذرد و براساس شنیده ها ایران خودرو به زودی نام این محصول را اعلام خواهد کرد.

اسب جدید ایران خودرو روی خط شروع
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محصول پروژه K132  سدانی در کلاس C است که در راستای پاسخ به نیاز مشتریان بازار خودرو ایران و سنجش نیازهای بازار با اتکا به توانایی های بومی و مهندسی این خودروساز طراحی شده است و در بسیار ازابعاد، خودرویی در سطح خودروهای روز جهان و قابل رقابت با خودروهای وارداتی به حساب می‌آید. مهمترین نکته در این سدان علاوه بر قابلیت های فنی و امکانات و تکنولوژی های روز، سهم بالای داخلی سازی قطعات و تکنولوژی ها پیش از آغاز تولید انبوه این خودرو است که نشان دهنده توانمندی قابل توجهی ایران خودرو در زمینه طراحی محصولات جدید با نشان اختصاصی و ایجاد تنوع در بازار خودرو بدون نیاز به حضور برند های خارجی است.

    محصول پروژه K132 درهمه ابعاد یک سر و گردن از خودروهای پیشین صنعت خودرو ایران بالاتر است و به نوعی آغازگر عصر جدید در صنعت خودرو ایران به حساب می آید. پلتفرم مدرن این خودرو ضمن قابلیت پاس کردن به روز ترین استاندارد‌های اروپایی در زمینه ایمنی و تکنولوژی، سطح جدیدی از قوای محرکه و امکانات را پیش روی مشتریان قرار خواهد داد.

    محصول پروژه K132 در نگاه نخست بیانگر زبان طراحی اختصاصی ایران خودرو بخصوص در نمای جلو و چراغ ها است و چراغ های به هم پیوسته در عقب این خودرو سبک جدید طراحی محصولات ایران خودرو است که احتمالا در آینده و محصولات جدید این شرکت نیز شاهد این مشخصه ظاهری متفاوت خواهیم بود.

    در قلب محصول پروژه K132 پیشرانه ای جدید که به عنوان نسل جدید «تی یو5» ارتقایافته شناخته می شود، خواهد تپید. ایران خودرو حداکثر توان این پیشرانه را 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را 150 نیوتون متر اعلام کرده است. اگر بخواهیم مقایسه ای بین این پیشرانه جدید و دیگر قوای محرکه ایران خودرو داشته باشیم می توان گفت که این پیشرانه 5 اسب بخار قدرت و 8 نیوتون متر گشتاور بیش تر از تی یو5 تولید می کند و به واسطه گشتاور بیشتر که در دور موتور متفاوتی به دست می آید شتاب به مراتب بهتری نسبت به تی یو 5 ارا ئه می کند . در بخش انتقال قدرت به محور فعال جلو در این سدان جدید ایران خودرو، گیربکس 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده و ممکن است گیربکس 6 سرعته دستی جدید ایران خودرو نیز در آینده برای K132 در نظر گرفته شود. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی تنها 6.7 لیتر است که با توجه به وزن 1.1 تنی خودرو، حدود یک لیتر مصرف سوخت بهتری نسبت به عمده رقبایش در بازار حتی در سبد محصولات ایران خودرو را ارائه می کند. تا این جای کار محصول پروژه K132  یک خودرو ایده آل ، مدرن و متفاوت از نظر قوای محرکه و مصرف سوخت است و چنین عملکردی تا پیش از این تنها در برخی خودروهای مونتاژی و وارداتی به چشم می خورد.

    وقتی نوبت به ابعاد و فضای سرنشینان در این خودرو جدید می رسد شما با یک سدان کوچک شهری طرف نیستید بلکه این خودرو حدود 30 سانتیمتر طول و فضای بیشتر از سدان خانوادگی مانند تندر90 در اختیار شما قرار می دهد و همردیف خانواده دنا ، سورن و سمند قرار می گیرد. حال اگر تصور می‌کنید هیچ خودرویی نمی تواند فضای باری بیشتر از سمند و دنا را در اختیار شما قرار دهد بد نیست بدانید،محصول پروژه K132 صندوق بار 640 لیتر ی دارد که 140 لیتر فضای بیشتر نسبت به دنا را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

    تکنولوژی و امکانات جدید، سبک جدیدی از رانندگی را برای مشتریانK132 به نمایش می گذارد. این خودرو به صورت استاندارد به سانروف در نوع اتوماتیک مجهز شده است. در نمای ظاهری رینگ های دو رنگ K132 که به تازگی به صورت بومی و با تکنولوژی جدید داخلی‌سازی شده قرار گرفته است و چراغ های جلو نیز به سیستم روشنایی در روز یا Day Light مجهز شده اند. در بخش تکنولوژی‌های ایمنی، محصول  پروژه K132 یک سر و گردن از دیگر محصولات بومی صنعت خودرو ایران بالاتر است. این خودرو علاوه بر اینکه به صورت استاندارد به ABS و EBD مجهز شده از تکنولوژی HSA (سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی)، ESC (سیستم کنترل الکترونیکی پایداری) و EBA ( سیستم ترمز کمکی اضطراری) بهره می برد. این خودرو در ادامه فهرست امکانات رفاهی از کروز کنترل، صندلی های برقی در جلو، دوربین دید عقب، سیستم کمکی فرمان برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچ، چهارکیسه هوا، آینه های برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ایزوفیکس و ... بهره می برد.

    تولید انبوه این محصول قراراست از اواخر سال  جاری آغاز شود تا بازار با نسل مدرن و جدید محصولات ایران خودرو آشنا شود که از پلتفرمی به روز بهره می برد و با داخلی سازی بیش از 90درصد نگرانی از تحریم یا دیگر مسائل را به حداقل می رساند تا در غیاب برند های خارجی، صنعت خودرو کشور شکوفایی مهندسی و توانایی های گسترده اش را به نمایش بگذارد.

    محصول پروژه K132 بدون شک بازیگری متفاوت در خیابان ها خواهد بود که در همه ابعاد از چهره تا قوای محرکه، اشتراکی با پیشینیانش ندارد و سبک جدیدی از یک خودرو ایرانی را ارائه خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو