فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل مرکز معاینه فنی تهران مطرح کرد:

صدور ۷۵۴ هزار گواهی معاینه فنی طی هشت ماه گذشته

مراکز معاینه فنی در تعطیلات کرونایی فعال هستند

عصر خودرو- مقدم درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی پایتخت در تعطیلات کرونایی توضیح داد.

صدور ۷۵۴ هزار گواهی معاینه فنی طی هشت ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین مقدم مدیرعامل مرکز معاینه فنی تهران با اشاره به آخرین مراجعات به مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 1 میلیون و 114 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که در مقایسه با سال گذشته حدود 2 درصد افزایش داشته است.

    وی افزود: در حال حاضر روزانه 4 هزار و 500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا تمام مراکز فاقد صف انتظار هستند.

    مدیرعامل مرکز معاینه فنی تهران ادامه داد: از آمار اعلامی، 797 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بودند که 17 درصد از آن‌ها در آزمون آلایندگی گاز‌های خروجی از اگزوز، 11 درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، 5 درصد کمک فنر، 14 درصد تست ترمز و 16 درصد عیوب ظاهری مردود شدند. در مجموع 37 درصد از خودرو‌ها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

    مقدم  با بیان اینکه طی  این هشت ماه 754 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که 209 هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است،گفت: در مجموع حدود 26 درصد از خودرو‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

    وی در ادامه با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی، بیان کرد: در آبان ماه از 10 هزار و 368 خودرو آزمون شده 96 دستگاه به دلیل اینکه صدای صوت بالاتر از حد مجاز داشتند مردود شده‌اند. فرآیند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو آزمونگران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی کنند، وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت می‌کنند و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می‌‌شود.

    مقدم درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در تعطیلات کرونایی، یادآور شد: از آنجایی که معاینه فنی به عنوان خدمات زیرساختی در بحث کنترل خودرو‌ها محسوب می‌شود و در مجموعه مشاغل گروه یک قرار می‌گیرد؛ لذا ما نیز تابع تصمیمات دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در این ایام ادامه فعالیت خواهیم داد. در حال حاضر سعی شده بدون خدشه دار شدن و توقف خدمت رسانی به مردم، نیروی کار فعال در مراکز معاینه فنی را بر اساس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به یک سوم تقلیل دهیم تا به سهم خود به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرده باشیم.

    مدیرعامل مرکز معاینه فنی تهران  یادآور شد: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران مراجعه کنند. ضمنا در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هر گونه سئوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو