فونیکسریمکسبهتام

خودروهای بنزینی و دیزلی در کدام کشورها ممنوع می‌شوند؟

عصر خودرو- انگلیس در راستای انقلاب سبز دولت این کشور برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۵۰، فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۰ پنج سال زودتر از برنامه قبلی ممنوع می کند.

خودروهای بنزینی و دیزلی در کدام کشورها ممنوع می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انگلیس سال گذشته نخستین کشور عضو گروه جی 7 بود که قانونی را برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال 2050 وضع کرد و این به معنای تغییرات عمده در شیوه سفر، مصرف انرژی و غذا خوردن شهروندان این کشور خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، سایر کشورها و مناطقی که ممنوعیت خودروهایی با سوخت فسیلی را در نظر دارند عبارتند از:

    آمریکا

    گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا در سپتامبر اعلام کرد ایالت کالیفرنیا فروش خودروهای سواری و کامیونهای جدید بنزینی را از سال 2035 ممنوع خواهد کرد.

    کانادا

    ایالت کِبِک کانادا هفته گذشته اعلام کرد فروش خودروهای سواری جدید بنزینی از سال 2035 ممنوع خواهد بود.

    اتحادیه اروپا

    وزیران محیط زیست اتحادیه اروپا در 23 اکتبر برای الزام آور کردن هدف صفر شدن آلایندگی کربن در این بلوک تا سال 2050 توافق کردند اما هدف کاهش آلایندگی تا سال 2030 توسط سران این بلوک در دسامبر تصمیم گیری خواهد شد.

    آلمان

    شهرهای آلمان اعلام ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی قدیمی که میزان آلایندگی بالاتری دارند را آغاز کرده اند.

    نروژ

    نروژ که به درآمدهای نفت و گاز متکی است، قصد دارد نخستین کشور جهان شود که به فروش خودروهایی که سوخت فسیلی دارند، پایان دهد و مهلت 2025 را برای این منظور تعیین کرده است. خودروهای تمام برقی اکنون حدود 60 درصد از فروش ماهانه در نروژ را تشکیل می دهند.

    چین

    چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، در سال 2017 بررسی ممنوعیت تولید و فروش خودروهایی که از سوختهای فسیلی استفاده می کنند را آغاز کرد اما اعلام نکرده که چه زمانی این ممنوعیت را وضع می کند. یک مقام صنعتی ماه گذشته گفت: فروش خودروهای انرژی جدید 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید در چین را تا سال 2035 تشکیل می دهد.

    هند

    اندیشکده مرکزی هند سال گذشته از تولیدکنندگان موتور و اسکوتر این کشور درخواست کرد طرحهایی را برای سوئیچ به وسایل نقلیه برقی آماده کنند. این اندیشکده همچنین توصیه کرد تنها مدلهای برقی اسکوتر و موتورسیکلت که ظرفیت موتور بیش از 150 سی سی دارند باید از سال 2025 فروخته شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو