فونیکسریمکسبهتام

مزدا قابل اطمینان ترین برند خودروسازی ۲۰۲۰

عصر خودرو- هر سال این موقع که می شود، نتایج نظرسنجی سالانه کانزومر ریپورتس [گزارش های مصرف کننده] منتشر می شود. در گزارش امسال مزدا در صدر و لینکلن و تسلا در قعر جدول قرار گرفتند.

مزدا قابل اطمینان ترین برند خودروسازی ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مؤسسه تحقیقاتی و نظرسنجی کانزومر ریپورتس داده های خود را از صاحبان 300 هزار دستگاه خودرو گردآوری کرده و حاصل نظرسنجی قابلیت اتکای خودرو برای سال 2020 را منتشر کرده است. نظرسنجی امسال تغییرات مهم و چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است .

    برای اولین بار صدر جدول قابلیت اتکا را برند ژاپنی مزدا به خود اختصاص داده است و جالب این است که دو برند آمریکایی تسلا و لینکلن از نظر این نظرسنجی در قعر جدول قرار دارند و از نظر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، کمترین قابلیت اتکا و اطمینان را از خود نشان داده اند.

    تویوتا و لکسوس که سالیان گذشته صدر جدول را اشغال کرده بودند امسال به رده دوم و سوم رانده شدند. رمز و راز این قابلیت اطمینان و اتکا در این است که خودروسازان ژاپنی محافظه کار هستند و از تغییرات ناگهانی، بزرگ و امتحان نشده پرهیز می کنند مخصوصاً در فناوری های مرتبط با قوای محرکه و فناوری های اینفوتینمنت (ابزارهای صوتی،‌ تصویری، اینترنتی روی داشبورد) که بیشترین نارضایتی های ثبت شده مشتریان را به خود اختصاص می دهند. زمانی که یک فناوری جدید امتحان خود را به خوبی پس می دهد، این خودروسازان ژاپنی آن فناوری را در همه مدل های خود بسط میدهند. هر بهبودی هم که در قابلیت اتکا و اعتماد به دست می آورند در تمامی محصولات برند خود ساری و جاری می کنند.

    در حال حاضر تمامی محصولات تویوتا در امتیازات  این نظرسنجی «متوسط یا بالاتر» و اکثر مدل های لکسوس امتیاز «قابلیت اتکای خیره کننده [چشمگیر]» outstanding reliability به دست می آورند. تنها محصول این کمپانی ژاپنی که امتیاز «خیلی پایین تر از متوسط» را به دست آورده سدان LS‌ است.

    بیشترین پیشرفت در قابلیت اعتماد نسبت به سال گذشته متعلق به برند بیوک از کمپانی خودروسازی جنرال موتورز آمریکا است. این برند با پرش 14 پله ای به مقام چهارم رسیده است.

    هوندا هم بهبود چشمگیری نسبت به سال گذشته نشان داده و با صعود 7 پله ای به مقام پنجم رسیده است. با این که مشتریان با محصولاتی مثل پاسپورت شاسی بلند و مینی ون اودیسه مشکلاتی را داشته اند.

    پورشه با 5 پله نزول به مقام نهم را به دست آورده و به بیانی دیگر بالاترین مقام اروپایی در این جدول مقام نهم است.

    رام از گروه خودروسازی فیات کرایسلر FCA‌ مقام هفتم را به کسب کرده است. قابلیت اتکای رام 1500 جدید این خودروساز «پایین متوسط» ارزیابی شده که به دلیل مشکلات متعدد در بخش الکترونیک این خودرو بوده است. با این که رام 2500 همان طراحی الکترونیکی مشابه 1500 را داشته اما از نظر مشتریان و پاسخ دهندگان به این نظرسنجی «بالاتر از متوسط» ارزیابی شده است.

    در قعر جدول، برند فورد قرار گرفته است و دو خودروی شاسی بلند اسکیپ و اکسپلورر بودند که فورد را به ته جدول راندند. همین دو شاسی بلند چندین بار در طول امسال فراخوان شده اند تا مشکلاتشان رفع شود. به همین دلیل کانزومر ریپورتس در گزارش امسال خود محصولات گروه خودروسازی فورد را «یکی از پایین ترین امتیازها در بین خودروسازان» چه خارجی و چه داخلی معرفی کرده است. لیکلن که برند لاکچری فورد به حساب می آید از پلتفرم همین دو خودروی شاسی بلند استفاده کرده است. البته دو برند از این گروه خودروسازی کانتینتال و ام کا زی امسال نتوانستند به امتیاز فورد کمک کنند.

    در این جدول، تسلا یکی مانده به آخر شده است. شاسی بلند مدلY‌ از این خودروساز عامل اصلی نارضایتی از این برند بوده و صاحبان این خودروساز از مشکلات و معضلات عدیده ای شکایت دارند، از عدم همراستایی قطعات بدنه گرفته تا عدم یکپارچگی رنگ در تمام قطعات بدنه و حتی مشاهده موی انسان روی رنگ خودرو. و این به مشکلات فقط مخصوص مدل Y‌ نیست،‌ مدل های اس و ایکس هم در این نظرسنجی امتیاز «پایین تر از متوسط» را به دست آورده اند. فقطه مدل اس از تسلا در گزارش کانزومر ریپورتس قابل توصیه برای خرید ارزیابی شده است.

    باید توجه داشت که این جدول در مورد «قابل اتکاترین برندها» بوده است نه فهرست «بهترین خودروها». معمولاً خودروها و مدل های جدید در این جدول مقام بالایی به دست نمی آورند چون زمان زیادی طول می کشد که همه معضلات کیفی محصولات جدید شناسایی و رفع شوند. طوری که 44 درصد از همه ی محصولات جدید یا از نو طراحی شده «خیلی بدتر از متوسط» ارزیابی شده اند. بیشتر عیوب هم مربوط به قوای محرکه و سیستم اینفوتینمنت است. به تدریج که مشتریان شکایت ها و ایرادها را به نمایندگی ها اعلام می کنند تا رفع شود، کیفیت این خودروها هم به تدریج بهتر می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو