فونیکسریمکسبهتام

معاون سابق راه روستایی:

۹۰درصد بودجه نگهداری راه‌ها تأمین نمی‌شود

جاده‌های ایران استاندارد بین‌المللی دارد

عصر خودرو- معاون سابق راه روستایی گفت: سالانه باید ۴ درصد هزینه سرمایه‌گذاری جاده‌ها، صرف نگهداری آن جاده شود، اما این رقم کمتر از ۱۰ درصد از آن رقم ۴ درصد است و رقمی که در سال اختصاص می‌یابد، خیلی کم است

۹۰درصد بودجه نگهداری راه‌ها تأمین نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سیدحسین میرشفیع اظهار داشت: در حال حاضر سالانه 17 هزار نفر کشته و حدود 600 هزار مصدوم به دلیل تصادفات رانندگی داریم و کاهش این رقم عزم جدی را می‌طلبد.

    وی با اشاره به اینکه سه عامل اصلی بروز حادثه «وسیله نقلیه»، «جاده» و «رفتار کاربر» است، گفت: 70 درصد بروز سوانح رانندگی مربوط به رفتار رانندگان است.

    مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: راه‌های ما از نظر استاندارد مطابق استانداردهای بین‌المللی است و در آسیا دو کشور است که وضعیت جاده‌های آنها بهتر از جاده‌های ما است.

    معاون سابق راه روستایی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم بخشندگی جاده‌ها افزایش یابد، گفت: نباید این گونه باشد که با اولین اشتباه راننده، مرگ در انتظارش باشد و جاده بخشنده را با رعایت اصول و زیرساخت‌های بین‌المللی داشته باشیم.

    میرشفیع با اشاره به تصادفات در راه‌های روستایی گفت: راه‌های روستایی برای سرعت‌های بالا طراحی نشده‌اند، اما وقتی رانندگی با سرعت بالا در این جاده‌ها انجام می‌شود و شرایط هندسی راه قابلیت پشتیبانی از این سرعت را ندارد، تصادف رخ می‌دهد، به هر حال دید افقی ایمن و کافی در محورهای روستایی برای سرعت‌های پایین طراحی شده است.

    وی گفت: طرح هندسی راه‌ها را دنبال می‌کنیم، آیین‌نامه ویژه ایمنی راه‌ها را داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم استان‌هایی در زمینه طراحی‌های هندسی راه‌ها داشته باشیم و ممیزی ایمنی هم به خوبی دنبال می‌کنیم تا ضعف ایمنی جاده‌ها کاهش یابد.

    معاون سابق راه روستایی تأکید کرد: در دوران بهره‌برداری از راه‌ها توجه به روسازی راه‌ها و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی مهم است.

    وی گفت: سالانه باید 4 درصد هزینه سرمایه‌گذاری جاده‌ها، صرف نگهداری آن جاده شود، اما این رقم کمتر از 10 درصد آن 4 درصد است و رقمی که در سال اختصاص می‌یابد خیلی کم است و این احتمال افزایش سوانح رانندگی را ارتقاء می‌دهد.

    معاون سابق راه روستایی گفت: کمبود منابع مالی برای نگهداری جاده‌ها مشکل اصلی ما است که در این حوزه باید دولت توجه خاص داشته باشد.

    میرشفیع ادامه داد: در هفته ایمنی حمل و نقل که تا روز 30 آبان ادامه دارد، تصمیم گرفته شد، همکاری اجتماعی بخش‌های مختلف در این حوزه داشته باشیم و هر انجمنی متقبل شده است بخشی از کار را انجام دهد که انجمن خیرین راه و ترابری متولی بخش هماهنگی با علما و سازمان تبلیغات اسلامی شد.

    مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، جشنواره «جوان‌های راه» را در سطوح مختلف تحصیلی برگزار کردیم، آثار جمع‌آوری شد و آثار برتر در این حوزه معرفی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو