فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه:

ورود هواپیماهای کوچک به کشور تسهیل می شود

عصر خودرو- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

ورود هواپیماهای کوچک به کشور تسهیل می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی که با حضور اعضای کمیته تشکیل شد، اظهار داشت: هوانوردی عمومی امروز یک نیاز و یک اولویت برای کشور است و چنانچه خواهان رشد صنعت و فعال شدن تمامی فرودگاه‌ها و اتصال آن به مراکز استان‌ها هستیم باید هوانوردی عمومی را فعال کنیم.

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اشتغالزایی هوانوردی عمومی گفت: هوانوردی عمومی همانند یک مزرعه است که امروز در آن بذری می‌کاریم و در آینده از میوه آن بهره مند می‌شویم.

    کاپیتان دهقانی زنگنه با اشاره به مغفول ماندن صنعت هوانوردی عمومی در کشور افزود: از سال 1337 هوانوردی عمومی در کشور سابقه داشته و ما باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و ریاست کل ستاد نیروهای مسلح خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفته پیشنهاد شده است در بحث حفاظتی این نوع هواپیماها، از نیروهای امنیتی استفاده نشده و به جای آن تمهیدات زمینی دقیق‌تر و منسجم‌تری به کار گرفته شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی از نقطه نظرات کارشناسان استفاده و با جمع بندی و تدوین نظرات، در جلسات آتی شورای عالی هواپیمایی، ایجاد هوانوردی عمومی را مصوب و ابلاغ خواهیم کرد.

    کاپیتان دهقانی زنگنه ضمن تأکید بر راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با تشکیل این دفتر، سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه هدایت خواهند شد.

    گفتنی است اهداف تشکیل کمیته مشترک هوانوردی عمومی به شرح ذیل است:

    توسعه هوانوردی عمومی ذیل نظارت و راهبری سازمان هواپیمایی کشوری با نگرش راهبردی، تسهیل‌گر و عاری از محافظه گری

    بررسی پیش نویس قوانین مورد نیاز در حوزه هوانوردی عمومی و ارائه به کمیته قوانین و مقررات صنعت

    ارائه راهکارهای توسعه متوازن هوانوردی عمومی در سطح کشور

    بررسی راهکار جهت رفع موانع اقتصادی و محدودیت‌های اعمال شده توسط سایر ارگان‌ها

    بررسی جانمایی و تعریف وظایف هوانوردی عمومی در طبقه بندی مشاغل سازمان هواپیمایی کشوری

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط