فونیکسریمکسبهتام

سبد محصولات سواری فورد در آمریکا را بشناسید

عصر خودرو- از زمان تأسیس کمپانی فورد در حدود ۱۲۰ سال پیش تا به امروز، فراز و نشیب‌های بسیار زیادی بر این برند اصیل آمریکایی گذشته و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین‌ نام‌های صنعت خودرو ایالات متحده، تجربه بسیار زیادی پیرامون حضور در بازارهای مختلف داخلی و خارجی دارد.

سبد محصولات سواری فورد در آمریکا را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر فعالیت فورد به دو بخش بازار داخلی آمریکا و بازارهای خارجی با محوریت اروپا تقسیم می‌شود که هریک بیشتر با محصولات خاص خودشان شناخته می‌شوند و تعداد مدل‌های مشترکشان زیاد نیست. در این مطلب به سراغ کراس‌اوورها، سدان‌ها و کوپه‌های بازار آمریکا رفته ایم.

    Fusion
    یک سدان متوسط که با قوای حرکتی بنزینی، هایبرید و پلاگین هایبرید روی خط تولید می‌رود و 4 تریم تجهیزاتی مختلف دارد. فیوژن یکی از معدود سدان‌های باقی مانده در سبد محصولات فوردِ آمریکاست و با وجودی که به لحاظ طراحی داخلی کمی کهنه به نظر می‌رسد، اما به‌طورکلی مشخصات و امکانات مناسبی برای سفر‌های درون شهری و برون‌شهری خانواده‌ها ارائه می‌کند.

     

    Mustang
    ماستنگ به‌عنوان یکی اصیل‌ترین خودروهای عضلانی تاریخ آمریکا اصلاً نیاز به معرفی ندارد. این کوپه جذاب امروزه برخلاف گذشته با پیشرانه 4 سیلندر هم عرضه می‌شود که پاک‌تر و ارزان‌تر است و چندان به مذاق آمریکایی‌بازها خوش نمی‌آید. در مقابل، نسخه‌های قوی‌تر مثل Mach1 و GT500 میراثی چند ده ساله را به ارث برده‌اند و قلب‌های قدرتمند و عملکرد در خور توجهی ارائه می‌کنند.

     

    GT
    فورد برای ادای احترام به GT های افسانه‌ای دهه 1960، حدود 15 سال پیش به تولید یک نسخه خیابانی روی آورد که امروزه نسل دوم آن در حال تحویل به مشتریان است. قلب این هیولای آمریکایی از نوع 6 سیلندر ایکوبوست بوده و با کمک سایر دستاوردهای مهندسی و فناوری‌های بدنه، ایرودینامیک، ترمزها، تعلیق و... عملکردی مثال‌زدنی را برای آن به ارمغان می‌آورد. گفتنی است ذات مسابقه‌ای GT هنوز هم نمرده و گونه‌های مختلف آن در رقابت‌های GT و استقامت حضور پررنگی دارند.

     

    EcoSport
    کوچک‌ترین کراس‌اووری که فورد می‌سازد و عملاً یک هچبک کوچک نسبتاً ارزان‌قیمت با ارتفاع بیشتر است. تنها 2 تریم تجهیزاتی برای اکواسپرت در نظر گرفته‌اند که همگی در مناسبت برای کاربری روزمره درون‌شهری مشترک هستند اما به لحاظ امکانات ایمنی، رفاهی و فنی باهم متفاوتند. فورد همچنین معتقد است مدل‌های 4WD آن در مسیرهای خارج جاده نیز حرف‌های برای گفتن دارند.

     

    Escape
    اسکیپ یک پله بالاتر اکواسپرت می‌ایستد و از پیشرانه‌های بنزینی، هایبرید و پلاگین-هایبرید نیرو می‌گیرد که در قالب مجموعاً 6 تریم مختلف دسته‌بندی شده‌اند. فناوری‌های کمک راننده و رفاهی در این مدل گسترده‌تر هستند و سامانه AWD سفارشی هوشمندتر عمل می‌کند. قابلیت همگام‌سازی با اپلیکیشن FordPass تلفن همراه و روشن/خاموش و باز/بسته کردن و تنظیم زمان استارت از راه دور هم یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های آن است.

     

    Bronco / Sport
    برانکو بعد از چند دهه غیبت با دو مدل استاندارد (2 در و 4 در) و اسپرت بازگشته و از همان ابتدای کار خود را به‌عنوان یکی از مدعیان چغر آف‌رود معرفی کرده است. 5 تریم تجهیزاتی که تقریباً همگی روی توانایی‌های خارج جاده متمرکزند، پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر و جعبه‌دنده 7 سرعته دستی (برای اولین بار در این سگمنت) بخشی از برنامه‌ریزی برانکو برای یورش اولیه هستند. از طرفی طیف وسیعی از لوازم جانبی کاربردی آف‌رود هم قابل سفارش‌اند که در کنار هم آن را به یک هیولای جذاب تبدیل می‌کنند.

     

    Edge
    یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای بازار آمریکا که در قالب پنج تریم تجهیزاتی متنوع و با چهره‌ای هیجان‌انگیزتر روی خط تولید می‌رود. اِج اولین شاسی‌بلند ساخته شده توسط شاخه Ford Performance بوده و پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر پربازده زیر کاپوت خود دارد. مثل باقی قدبلندهای فورد، اِج هم از سامانه چهار چرخ محرک سفارشی سود می‌برد و در تریم ST اسپرت و خشن‌تر به نظر می‌رسد.

     

    Explorer
    اکسپلورر ظرفیت 7 سرنشین را دارد و در تریم‌های بالا آپشن‌های لوکس‌تر و بیشتری ارائه می‌کند. طراحی بیرونی چشمگیر و باابهت بوده و فضای کابین جادار، پویا و پیشرفته است. قلب‌های 4 و 6 سیلندر ایکوبوست بنزینی و هایبرید بین 5 تریم تجهیزاتی تقسیم شده‌اند و جعبه‌دنده 10 سرعته و سامانه چهار چرخ محرک هوشمند در تمامی مدل‌ها به چشم می‌خورد.

     

    Mustang Mach-E
    همزاد قدبلند و تمام الکتریکی ماستنگ با ظاهری متفاوت و طراحی داخلی مشابه محصولات تسلا که به برد مسافت حداکثر 300 مایلی (معادل 483 کیلومتر؛ طبق برآورد EPA)، جادار و کاربردی بودن، عملکرد فنی جالب توجه و آلایندگی صفر خود می‌نازد. ماستنگ Mach-E با انواعی از شارژرهای خانگی و عمومی سازگار بوده و به خریداران خود تخفیف‌های ایالتی و فدرال تا سقف 8 هزار دلار و کاهش حدوداً 1300 دلاری هزینه‌های نگهداری سالیانه را هدیه می‌دهد.

     

    Expedition
    بزرگ‌ترین، لوکس‌ترین، جادارترین، باابهت‌ترین و مجهزترین شاسی‌بلند فورد که طیف بسیار وسیعی از امکانات را تقدیم حداکثر 8 سرنشین می‌کند. اکسپدیشن با 8 سطح تجهیزاتی مختلف یکی از متنوع‌ترین محصولات خیابانی فورد محسوب می‌شود و مشتریان بازه‌های قیمتی متنوعی را به سمت خود می‌کشاند. نیروبخش این آمریکایی جذاب نیز قلب 6 سیلندر ایکوبوست است که بسته به سلیقه مشتری امکان تقویت و ارتقابخشی با برخی قطعات قدرتمندتر Heavy-Duty نیز برای آن محیا خواهد بود.

    نویسنده: امین قوام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم