فونیکسریمکسبهتام

کارخانه تولید لاستیک خودرو در ایلام احداث می شود

عصر خودرو- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسیر حضور سرمایه گذاران در استان هموارتر و دستگاه های تخصصی با همراهی معاونت اقتصادی استانداری از اجرای طرح های جدید استقبال می کنند، گفت: کارخانه تولید لاستیک خودرو با مشارکت بخش خصوصی در استان ایجاد خواهد شد.

کارخانه تولید لاستیک خودرو در ایلام احداث می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز یکشنبه در نشست بررسی طرح سرمایه گذاری تولید لاستیک در استان اظهار داشت: ایلام از نظر امنیت سرمایه گذاری در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد و تمهیدات لازم برای استقبال از سرمایه گذاران با فراهم شدن زیرساخت ها نظیر زمین، آب و برق و گاز اندیشیده شده و آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

    وی افزود: امروز طرح تولید لاستیک با ظرفیت تولید پنج هزار تن انواع لاستیک خودروهای سبک و سنگین و اشتغالزایی 800 نفر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و بدون نیاز به تسهیلات ارزی و ریالی بررسی و مقرر شد دستگاه های تخصصی ظرف مدت 2 هفته نسبت به تعیین تکلیف جانمایی زمین مورد نیاز و سایر زیرساخت و استعلامات اقدام کنند.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: این طرح با سرمایه گذاری مستقیم و با فناوری تحت لیسانس ژاپن پس از جانمایی زمین در استان کلنگ زنی خواهد شد.

    رستم زاد یادآور شد: امیدواریم پس از تعیین تکلیف زمین و سایر زیرساخت ها بر اساس برنامه زمانبندی طرح اجرا و شاهد اشتغالزایی آن در استان باشیم.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: طرح تولید لاستیک جزء اولویت های سرمایه گذاری در کشور است.

    رضا محمدرحیمی اظهار داشت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و واردات 50 درصدی لاستیک، بدون شک این طرح جزو اولویت های سرمایه گذاری در کشور و استان محسوب می شود.

    وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح های تولیدی با کمک بخش خصوصی تحرکی اساسی در خودکفایی کشور و جهش تولید ایجاد کند.

    مجری طرح نیز گفت: این طرح با هدف تولید سالانه پنج هزار تن لاستیک خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس و مینی بوس و اشتغالزایی 800 نفر نیازمند سالانه 14 هزار کیلو وات برق، 900 هزار متر مکعب آب و 24 میلیون متر مکعب گاز در سال است.

    فیض الهی اظهار داشت: از آنجاییکه تکنولوژی و دستگاه های این کارخانه تولید لاستیک خریداری شده پیش بینی ما این است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها ظرف 48 ماه اجرا و تولید آن شروع شود.

    وی ابراز امیدواری کرد پس از جانمایی زمین و تامین زیرساخت ها بلافاصله فاز اجرایی طرح آغاز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو