فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد:

تامین بخشی از نیاز قطعات خودرو از طریق قاچاق

عصر خودرو- مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آمار تقاضای قطعات و لوازم یدکی خودرو بیشتر از میزان واردات است و در نهایت شاهد قاچاق این کالا‌ها به کشور هستیم.

تامین بخشی از نیاز قطعات خودرو از طریق قاچاق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص واردات  قطعات مورد نیاز برای صنعت خودرو، گفت: خودرو جزء کالاهایی است که واردات قطعات آن  به کشور ممنوع نیست و از ابتدای سال رقمی کمتر از یک میلیارد دلار قطعات مورد نیاز صنعت خودرو و لوازم یدکی واردات داشته ایم.

    او ادامه داد: آمار تقاضا و مصرف قطعات و لوازم یدکی خودرو بیشتر از میزان واردات است به همین دلیل شاهد قاچاق این کالاها به کشور هستیم زیرا تقاضا بیشتر از میزان تولید است. در کنار بحث شفاف سازی کالا در سطح بازار که شامل هویت دار کردن کالاها می شود، نیازمند این هستیم که با مکانیزم های تشویقی تولید داخل را تقویت کنیم.

    مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید موانع سر راه تولید را برداریم تا بتوانیم نیازمان به واردات را کاهش دهیم، به طور مثال بخشی از نیاز قطعات یدکی داخل کشور مربوط به خودروهای وارداتی و گران قیمت می شود که تولید کننده ها سمت تولید آنها نمی روند که باید بتوانیم با روشی این قطعات را از طریق واردات رسمی و قانونی تامین کنیم.

    پرهام فر تشریح کرد: از طرفی این موضوع را باید در نظر بگیریم که نباید شرایط ارزی محدود شود.در حال حاضر برخی از مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید، در گمرکات مانده است.واردات رسمی قطعات خودرو وجود دارد و تولیدکنندگان با ارز نیمایی می توانند کالا را وارد کنند.

    مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به میزان قاچاق قطعات، بیان کرد:میزان قاچاق قطعات و لوازم یدکی خودرو بین سال‌های 97 تا 98 بین 2 تا 2.4 دهم میلیارد دلار برآورد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو