فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد:

ال ۹۰ با بیش از ۸۵ درصد ساخت داخل به تولید انبوه می‌رسد

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای داخلی سازی بیش از ۸۵ درصدی خودروی ال ۹۰ و تولید انبوه آن خبر داد.

ال ۹۰ با بیش از ۸۵ درصد ساخت داخل به تولید انبوه می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، سیدجواد سلیمانی گفت: تا قبل از تحریم صنعت خودرو درباره خودرو ال 90 به طور کامل وابستگی به خودروسازی رنو وابستگی داشتیم و 45 درصد قطعات مورد نیاز از طریق رنو تامین می‌شد.

    وی افزود: با آغاز تحریم‌ها که رنو از ایران رفت در عمل امکان تولید خودرو را نداشتیم از این رو در گروه سایپا برنامه ریزی کردیم که در مدت 18 ماه خودروی جدید ال 90 با استفاده از امکاناتی که در داخل کشور ایجاد شده از جمله موتور و گیربکس و بخشی از قطعات وارداتی در گروه سایپا تولید شود و با تغییراتی که روی آن اعمال می‌کنیم بر روی خودرو نصب شود تا بتوانیم این خودرو را به تولید انبوه برسانیم ضمن اینکه میزان ساخت داخل را از حدود 55 درصد به به بیش از 85 درصد ارتقا دهیم.

    سلیمانی اضافه کرد: تولیدات قبلی خودروی ال 90 با استاندارد‌های فعلی کشور همخوانی ندارد، زیرا استاندارد‌های ما 85 گانه است، اما استاندارد ال 90 با استاندارد‌های 65 گانه انطباق داشت از این رو مجبور شدیم تغییرات عمده در این خودرو ایجاد کنیم و یک برنامه زمانبندی کامل تعریف شده تا تغییرات در خودرو با شکل جدید انجام شود.

    وی گفت: البته امکان ساخت داخل برخی قطعات از جمله کاتالیست وجود ندارد، زیرا جنس آن از فلزاتی است که در ایران تولید نمی‌شود و به طور انحصاری در یک یا دو کشور تولید می‌شود، اما در مجموع برنامه ما این است که تا حد ممکن‏، خودرو را ساخت داخل کنیم یعنی در مجموع بیش از 85 درصد ساخت داخل باشد.

    آقای سلیمانی افزود: هر کدام از شرکت‌های دانش بنیان در هر زمینه که بتوانند در تولید قطعات کمک و نیازمندی‌های ما را تامین کنند ما از آن استقبال می‌کنیم و حتی می‌توانیم برخی از قطعات مشابه را در خودرو‌های دیگرمان استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: قطعا با داخلی سازی‌های انجام شده در مقایسه با قطعاتی که از خارج وارد می‌شود کاهش قیمت خواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو