فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید+عکس

عصر خودرو- خودرو بوگاتی مدل بولاید (Bolide) به عنوان یک محصول آزمایشی معرفی شده است که از سرعت فوق العاده‌ای برخوردار است.

جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید+عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲:۰۰
  • جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسیدجدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید
  • جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسیدجدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید
  • جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسیدجدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید
  • جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسیدجدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید
  • جدیدترین خودرو سوپراسپرت جهان را بشناسید+عکس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی فرانسوی بوگاتی، به عنوان معروف‌ترین سازنده خودرو‌های سوپراسپرت جهان، چند روزی است که محصولی خارق العاده و جدید با نام بوگاتی بولاید (Bolide) را معرفی کرده است. بولاید به ایتالیایی در اصل به معنی موشک است و به نام شهاب‌های درخشانی اشاره دارد که معمولاً در جو منفجر می‌شوند.

این خودرو فرانسوی نسبت وزن به قدرت آن 0/67 کیلوگرم بر اسب بخار است.  این مدل با وزن پایین و عجیب 1240 کیلوگرم و قدرت حیرت آور 1825 اسب بخار، به ادعای بوگاتی دارای صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 2/17 ثانیه و صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن، 4.36 ثانیه است.

جالب است بدانید که بوگاتی ادعا کرده است 12 ثانیه پس از آغاز حرکت به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این ابرخودرو فراتر از انتظار ظاهر خواهد شد و توانایی رسیدن به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را نیز در زمان 20/16 ثانیه دارد که برتر از رقبا خواهد بود.

موتور بهینه شده 16 سیلندر بوگاتی با آرایش W16 و حجم 8 لیتر که در این مدل مورد استفاده قرار گرفته، توانایی تولید 1824 اسب‌بخار قدرت و 1850 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این ابرخودرو 8.0 لیتری چهار توربوی W16، قدرت 1825 اسب بخار را از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ ارسال می‌کند.

در مورد W16 که در اینجا استفاده می‌شود، توربوشارژر‌ها همه جدید هستند، ورودی و خروجی اگزوز‌ها باز شده است (در مقایسه با Chiron) و از یک سیستم خنک کننده سفارشی استفاده می‌کند که بوگاتی ادعا می‌کند تنظیم بهتری نسبت به اتومبیل فرمول 1 است.

این شاسی و تکنیک‌های فوق العاده برای کاهش وزن است که واقعا Bolide را به سطح بعدی می‌رساند. تمام پیچ‌ها از تیتانیوم ساخته شده اند و از اجزای آلیاژ تیتانیوم چاپ سه بعدی در سراسر خودرو استفاده می‌شود. آیرودینامیک شامل اولین مواردی مانند ورودی هوا است که با سرعت بالاتر بیرون می‌زند، چرخ‌ها از منیزیم ساخته شده و فشار‌های موجود در سیستم تعلیق هر کدام فقط 100 گرم است.

قد Bolide کمتر از یک متر است. برای اینکه ماشین بتواند با مدار‌های FIA مسابقه دهد، جزئیات مورد تأیید سازمان مانند خاموش کننده اتوماتیک، سوخت گیری مجدد فشار، قفل مرکزی چرخ‌ها و مهار شش نقطه‌ای از ویژگی‌های این خودرو است.

آچیم آنشیدیت، رئیس طراحی بوگاتی، می‌گوید: در 16 سال حضورم در بوگاتی، هرگز روی مفهوم افراطی تری کار نکردم. این اولین بار است که تیم من آزادی ایجاد یک طراحی کاملاً مینیمالیستی در مورد موتور W16 را دارد و یک پروژه بیشتر از نظر سبک طراحی شده است.

بوگاتی بولاید به عنوان یک محصول آزمایشی معرفی شده است، اما ممکن است فراتر از یک آزمایش باشد. بوگاتی در این باره می‌گوید که این مساله هنوز قطعی نشده، اما با توجه به تلاشی که برای طراحی و تولید این نمونه اولیه انجام شده می‌توان گفت بولاید شانس خوبی برای تبدیل شدن یک هایپرکار تمام عیار را دارا است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط