فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

۱۰۰ اتوبوس تا ۱۳ آبان به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می شود

عصر خودرو- مناف هاشمی گفت: قرارداد خرید ۲۵۰ اتوبوس با ایران خودرو نهایی شده و تا ۱۳ آبان ماه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان عمومی تهران می‌شود.

۱۰۰ اتوبوس تا ۱۳ آبان به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد شهرداری با ایران خودرو برای تحویل 100 دستگاه اتوبوس نهایی و پرداخت‌های آن هم انجام شده است، گفت: تا قبل از میلاد پیامبر اسلام که مصادف با 13 آبان است، 100 دستگاه اتوبوس را طی مراسمی تحویل می‌گیریم و بقیه را هم در 2 سال آینده تحویل می دهند که در مجموع 250 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: اتوبوس‌هایی که وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند در خطوط پرجمعیت که مسافرین بیشتری دارند، استفاده خواهند شد.

    وی افزود: از این طریق تلاش می‌کنیم تا در مسیر‌هایی که جمعیت بیشتری دارند، شرایطی فراهم کنیم که مردم فاصله اجتماعی را بهتر رعایت کنند و در نتیجه آسیب‌های ناشی از کرونا هم کمتر شود.

    وی با تاکید بر اینکه منتظر کمک‌های دولت هستیم، اظهار کرد: اگر دولت هم به اندازه شهرداری در موضوع تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی ورود کند، قطعا ما هم می‌توانیم قرارداد‌های بهتری ببندیم.

    مناف هاشمی ادامه داد: در شرایط فعلی، چون شهرداری فقط از محل منابع خودش قرارداد می‌بندد، لذا تامین اعتبارش هم برای اتوبوس خیلی سنگین شده است.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه هزینه‌ها به خاطر گرانی ارز خیلی بالا رفته است، اظهار کرد: امیدواریم دولت و مجلس هم شهرداری را کمک کنند.

    وی با بیان اینکه اگر دولت 50 درصد هزینه‌ها را بدهد، شهرداری خود بقیه آن را تامین می‌کند گفت: اگر چنین شود، می‌توان سالانه 1000 دستگاه اتوبوس را در داخل تولید و خریداری کرد تا هم کارخانه‌ها فعال شوند و هم مشکل کمبود اتوبوس حل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو