فونیکسریمکسبهتام

رشد ۴۰ درصدی تولید وانت در نیمه نخست امسال

عصر خودرو- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۹ هزار و ۵۲۱ دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی از آغاز امسال تا پایان شهریورماه است. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳۹.۴ درصدی نشان می‌دهد.

رشد ۴۰ درصدی تولید وانت در نیمه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، از آمارهای یاد شده، در این مدت تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون با افت 10.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 819 دستگاه کاهش یافت.

    خودروسازان داخلی در این مدت 414 هزار و 300 دستگاه خودروی سواری تولید کردند که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد 19 درصدی داشته است.

    در نیمه نخست امسال همچنین 267 دستگاه کمباین و 9 هزار و 157 دستگاه تراکتور در کشور تولید شد که در مقایسه با نیمه نخست سال 98 به ترتیب رشد 41.3 درصدی و افزایش یک درصدی نشان می‌دهد.

    به گزارش ایرنا، هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات خودرویی کشور، گفت: باید شرایط برای عبور از انحصار دو شرکت بزرگ خودروسازی و افزایش تولیدات با هدف رقابت پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم شود.

    «علیرضا رزم‌حسینی» افزود: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش تولیدات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکت‌هایی که توانمندی لازم در این عرصه را دارند در دستور کار است تا بتوان انحصار موجود را از بین برد.

    وی بیان‌داشت: کارگروه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و به زودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهیم کرد. 

    رزم‌حسینی گفت: با توجه به اهداف تعیین شده در طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو ، جای امیدواری است که وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این وضعیت نابسامان موجود عبور کنیم.

    تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونت‌های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشارکت نخبگان، ذی‌نفعان و فعالان عرصه تولید با محوریت ایدرو از هفته گذشته کلید خورده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو