فونیکسریمکسبهتام

رکوردشکنی داغ ابرخودروی گمنام

عصر خودرو- کمپانی کوچکی به نام SSC موفق شد رکورد حداکثر سرعت ابرخودروی خود را با میانگین ۵۰۸/۷۳کیلومتر بر ساعت در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

رکوردشکنی داغ ابرخودروی گمنام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری، سریع‌ترین خودروی جهان رکورد خود را به ثبت رساند. در تاریخ 10اکتبر یعنی حدود 11روز پیش، خودروی هایپر به نام Tuatara از کمپانی کمتر شناخته شده SSC که بنیانگذارش جرود شلبی است توانست میانگین سرعت 508.73کیلومتر بر ساعت را به رانندگی «الیور وب» در بزرگراه‌های بیابانی دوخطه لاس وگاس ثبت کند و رکورد سریع‌ترین خودروی تاریخ را در کتاب گینس به نام خود بزند.
    در رکوردگیری جهانی معیار میانگین سرعت رفت و برگشت در یک مسیر است. در 13سال گذشته این عنوان به‌صورت مرتب میان ابرخودروهای متفاوت جابه‌جا شده اما پیش از رکوردشکنی جدید رکورد جهانی در میان خودروهای جاده‌ای در اختیار کونیخزگ Agera RS با حداکثر سرعت 447.19کیلومتر بر ساعت بود.
    هر چند شرکت بوگاتی با مدل شیرون سوپر اسپرت 300+ در پیست اختصاصی خودش سرعت 490.48کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود اما به‌خاطر ثبت سرعت در یک مسیر نتوانسته بود رکورد گینس را به نام خودش ثبت کند.
    الیور وب راننده 29ساله انگلیسی ابر خودروی Tuatara موفق شد در نخستین تلاش خود با Tuatara 1.9میلیون دلاری در مسیر رفت سرعت 484.53 را ثبت کند و در مسیر برگشت با 532.93کیلومتر بر ساعت تاخت تا رکورد جدیدی از سرعت ثبت شود. این رویداد رکوردشکن توسط 2 شاهد از سوی رکورد جهانی گینس تأیید شد.
    جرود شلبی بنیانگذار شرکت SSC North America، از شیرینی بی‌حد این رکورد اینچنین می‌گوید: این رکوردزنی خیلی شیرین بود چرا که فهمیدم سازمان کوچک ما به چیزی رسیده است که پیش از این برندهای پرطمطراق با مهندسان عالی رتبه و تیم‌های توسعه یافته و البته بودجه‌های هنگفت نتوانستند به آن برسند. این موفقیت زمانی برای من شیرین‌تر می‌شود که خبر را با خود به خانه، یعنی واشنگتن ببرم، جایی که کارمان را با رؤیای چنین موفقیتی آغاز کردیم. این رکورد سرعت مسیر خوبی بود که ما در کنار برندهایی مانند بوگاتی، فراری و کونیخزگ به چشم بیاییم. شلبی همیشه با رؤیای سرعت و رقابت‌های کارتینگ در سطح ملی بزرگ شده است. کمپانی کوچک او با نام SSC در میان مبهم‌ترین خودروسازان جهان است. این کمپانی که در سال1998 پا گرفته است تنها 24کارمند دارد که پیش از این شرکت شلبی سوپرکارز نام داشت، که الهام بخش نام فعلی آن هم به‌حساب می‌آید.
    برخلاف سایر شرکت‌های رکورددار مانند بوگاتی، کونیخزگ و لامبورگینی که تولیدات بی‌شمار، تاریخچه‌های پربار و جیب‌های عمیق دارند، SSC هیچ گروه خودرویی بزرگ و حمایتی را به رخ نمی‌کشد و ادعا می‌کند که حجم تولید کمی دارد. فقط 100دستگاه از Tuatara با نرخ تقریبا 20عدد در سال و با قیمت پایه یک میلیون و 625هزار دلار ساخته می‌شود.

    احتمال سرعت بالاتر با 1750 اسب بخار

    قوای محرکه این ابرخودرو یک واحد 5.9 لیتری V-8 میل‌لنگ تخت مجهز به 2توربوشارژر عظیم است که توانایی تولید حداکثر قدرت 1750اسب بخار درصورت استفاده از سوخت E85 را دارد و حداکثر قدرت آن درصورت استفاده از بنزین معمولی با درجه اوکتان 91برابر با 1350 اسب‌بخار است. این نیرو توسط جعبه دنده 7سرعته به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود. وزن خشک این ابرخودرو نیز برابر با 1247کیلوگرم است. راننده این ابرخودرو اعتقاد دارد که درصورت فضای بیشتر می‌توانست به سرعت بیشتری دست پیدا کند. به‌گونه‌ای که در 5ثانیه پایانی این تست، خودرو در حدود 32کیلومتر بر ساعت شتاب‌گیری کرده است که رقم قابل‌توجهی در دنده آخر و حداکثر دور موتور است. وب درباره تجربه دیوانه‌وار خود می‌گوید: امیدوارم دیگر چنین کاری نکنم. فکر نکنم کسی اینقدر دیوانه باشد که چنین تجربه‌ای را باز هم تکرار کند. چنین سرعتی عاقلانه نیست. طبیعتا کسی نیاز دارد با چنین سرعتی حرکت کند، ما فقط برای ثبت رکورد آن را انجام دادیم. شرکت بوگاتی رسما اعلام کرده که دیگر علاقه‌ای به ثبت رکورد حداکثر سرعت با محصولات خود ندارد و به این ترتیب تنها هنسی ونوم F5 و کونیخزگ جسکو ابسولوت می‌توانند رقیب جدی Tuatara باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو