فونیکسریمکسبهتام

در نخستین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو تبریز؛

آذهایتکس از سه محصول جدید رونمایی کرد+مشخصات فنی و قیمت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی آذهایتکس که با خودروهای تجاری ماز و ماز-مان سابقه طولانی در حوزه خودروهای تجاری در کشور دارد، دقایقی قبل در نخستین روز از ۲۴اُمین نمایشگاه خودرو تبریز از سه محصول جدید رونمایی کرد.

آذهایتکس از سه محصول جدید رونمایی کرد+مشخصات فنی و قیمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آذهایتکس مجموعه جدید قوای محرکه از معتبرترین برند های جهانی نظیر مرسدس بنز ، رنو ،ZF، Wabco ، کامینز و ... را در سبد جدید محصولاتش در نظر گرفته است. کشنده اتوماتیک جدید آذهایتکس با مجموعه کامل قوای محرکه مرسدس بنز آلمان از این پس آماده عرضه به بازار است و نسخه های دنده ای کشنده و کمپرسی های آذهایتکس با موتور جدید رنو روانه بازار خواهند شد. سومین محصول جدید آذهایتکس نیز کامیونت ROWOR است که در سه مدل 6 تن شاسی بلند و شاسی کوتاه و نسخه 8.5 تن مجوزهای لازم برای ورود به بازار را اخذ کرده است.
    اسمعیل پایدار، مدیرعامل شرکت خودروسازی آذهایتکس در حاشیه این نمایشگاه و در گفت و گو با خبرنگار «عصرخودرو» ضمن اشاره به حضور بیش از 12 ساله کامیون ها و کشنده های آذهایتکس در سراسر کشور گفت : با توجه به تجربه ای که در طی این سال ها کسب کرده ایم می دانیم مشتریانمان به دنبال چه خودروهای تجاری هستند و در سری جدید محصولات سعی کرده ایم بهترین برند ها را با وجود تحریم ها و مشکلات تامین ارز و ... در کنار هم قرار دهیم. پایدار افزود : ما تیراژ را سالی 500 دستگاه در نظر گرفته ایم اما در صورت نیاز توانایی افزایش تیراژ تا 2000 دستگاه را نیز داریم و از حدود دو ماه دیگر تحویل سری جدید محصولاتمان آغاز خواهد شد.

    کشنده مرسدس بنز در کالبد ماز :
    گل سرسبد محصولات جدید آذهایتکس، کشنده اتوماتیک جدید ماز با قوای محرکه مرسدس بنز است که طراحی ظاهری آن نسبت به مدل های پیشین دستخوش تغییرات چندانی نشده اما در بخش قوای محرکه و کابین، این محصول کاملا زیر و رو شده است. اسمعیل پایدار، مدیرعامل شرکت خودروسازی آذهایتکس در حاشیه این نمایشگاه و در گفت و گو با «عصرخودرو» از نصب پیشرانه جدید OM457 مرسدس بنز و گیربکس اتوماتیک بنز روی این کشنده جدید خبر داد و افزود : این پیشرانه در دنیا شناخته شده است و توانایی تولید 430 اسب بخار قدرت را دارد. به گفته پایدار، سیستم سوخت رسانی و خنک کننده این کشنده به روز رسانی شده و بر اساس آزمایش های صورت گرفته مطابق با شرایط آب و هوایی 4فصل در داخل ایران است. مدیرعامل آذهایتکس افزود : این موتور در ایران شناخته شده است و قطعات یدکی آن به وفور یافت می شود و نکته مهم دیگری که مد نظر ما بود انتخاب گیربکس بود که دو گزینه گیربکس ZF و گیربکس مرسدس بنز را پیش رو داشتیم اما با بررسی های فراوان تشخیص دادیم که گیربکس اتوماتیک 12 سرعته D221 مرسدس بنز کارایی بهتری روی این کشنده خواهد داشت. پایدار اضافه کرد : ما حتی اکسل این کشنده جدید را نیز از بنز تامین کرده ایم و علاوه بر آن باک این کشنده را به دو باک 500 لیتری آلومینیومی افزایش داده ایم و طراحی داخلی نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده و امکاناتی نظیر پرده برقی، یخچال، سیستم های سرمایش و گرمایش درجا، صندلی های آلمانی مرسدس بنز، نمایشگر های دیجیتال پشت فرمان، سیستم عیب یابی هوشمند به آن اضافه شده است.پایدار در ادامه از دیگر تغییرات این کشنده به ارتقاء سیستم هیدرولیک فرمان برای جلوگیری از بروز ایراد های گذشته اشاره کرد و افزود: در زمینه سیستم تعلیق و ترمزها با توجه به رضایتی که از کیفیت برند WABCO داشتیم، همچنان این برند را در کشنده حفظ کردیم. کشنده اتوماتیک جدید آذهایتکس در همه بخش ها نشانگر یک کشنده اروپایی با کیفیت است که هیچ رقیبی در بازار کنونی ندارد و در نسل جدید می تواند بالاترین سطح نیاز در حوزه خودروهای تجاری را تامین کند. به گفته پایدار، این کشنده از حدود 2 ماه آینده آماده ورود به خیابان ها است و نخستین مرحله ثبت نام آن در نمایشگاه خودرو تبریز انجام می شود. وی در همین زمینه گفت : در تلاش هستیم تا با همکاری لیزینگ ها امکان خرید این کشنده را تسهیل کنیم اما در حال حاضر حدود 800 میلیون تومان قیمت آن امکان لیزینگی شدن دارد که حدودا یک چهارم یا یک پنجم قیمت خودرو است لذا در حال مذاکره هستیم تا 1.5 میلیارد از قیمت حدودا 3 میلیارد تومانی این کشنده جدید را به صورت لیزینگی به مشتریان ارائه کنیم.

    قلب رنو در دل مازهای دنده ای :
    دومین محصول جدید آذهایتکس، کشنده و کمپرسی با پیشرانه جدید رنو است که توسط شرکت YAMZ روسیه با کد 653 به تولید می رسد. حداکثر توان این پیشرانه به 422 اسب بخار می رسد که پیشتر روی کشنده های پریمیوم رنو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. پایدار در زمینه قوای محرکه جدید نسخه دستی محصولات آذهایتکس گفت : این پیشرانه عملکرد بسیار خوبی دارد و سال هاست که در کشوری مانند روسیه جوابش را پس داده و ما نیز حدود3-4سال است که آزمایش های متعددی روی آن در آب و هوا و شرایط کشور انجام داده ایم. وی افزود : پیشتر، کشنده ها ما به پیشرانه OM501 یورو3 بنز مجهز بودند که این پیشرانه هم توسط بنز و هم بر اساس استاندارد کشور از رده خارج شد و پیشرانه جدید ما از برند رنو یورو5 است. وی همچنین در زمینه دیگر تغییرات محصول جدید آذهایتکس گفت : تغییرات ظاهری تنها به اضافه شدن SMD و LED برای چراغ ها بر اساس استاندارد های 85 گانه محدود می شود و طراحی داخل اتاق نیز تغییرات محدودی داشته است اما در بخش فنی سیستم سوخت رسانی این محصول عوض شده و فنر بندی اتاق نیز ارتقاء پیدا کرده است. به گفته پایدار این کشنده از حدود دو ماه آینده وارد خیابان ها می شود و در شرایط فعلی حدود 2.6 میلیارد تومان قیمت دارد.  محصول جدید آذهایتکس با پیشرانه رنو و گیربکس دستی به عنوان انواع کمپرسی و کاربری های مختلف از جمله نفتکش در دسترس سازمان ها و عموم است.

    کامیونت جدید ROWOR :
    کامیونت جدید آذهایتکس از برند ROWOR در سه مدل روانه بازار خواهد شد. پایدار در زمینه معرفی این کامیونت جدید گفت : درست است که این کامیونت چینی است اما به دلیل قیمت بالای کامیونت های اروپایی، تلاش کرده ایم بهترین مجموعه فنی را در این کامیونت با قیمت مناسب گردآوری کنیم. وی افزود : این کامیونت از پیشرانه 154 اسب بخاری کامینز و گیربکس ZF بهره می برد و به نوعی محصول سفارشی ما به برند ROWOR برای بازار ایران است. به گفته پایدار این کامیونت در سه نسخه 6 تن شاسی کوتاه، 6 تن شاسی بلند و 8.5 تن با جای خواب به بازار عرضه خواهد شد که احتمالا قیمت نسخه های 6 تن حدود 1 تا 1.1 میلیارد تومان و قیمت نسخه 8.5 تن حدود 1.3 میلیارد تومان خواهد بود. مدیرعامل آذهایتکس ضمن اشاره به سهولت در تامین قطعات فنی این کامیونت در سراسر کشور گفت : تمامی قطعات این کامیونت به سادگی در کشور یافت می شود و می تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو