فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلس راهور:

کروکی‌ها الکترونیکی می‌شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور گفت: بزودی شبکه یکپارچه‌سازی ترسیم کروکی الکترونیکی با همکاری بیمه انجام می‌شود و بیش از دو هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکی‌های تقلبی به صفر کاهش می‌یابد.

کروکی‌ها الکترونیکی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه های هوشمندسازی پلیس با تشریح خدمات پلیس راهور ناجا با بهره گیری از این فرآیند، افزود: طبق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع «تحول سیستمی» در حوزه های بهره مندی از نوآوری در سامانه ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده ایم.

    وی ادامه داد: همه جوامع به ویژه کشورهای توسعه یافته نیازمند «تحول» و «هوشمندسازی» در حوزه هایی چون «دولت هوشمند»، «آموزش و کسب و کار هوشمند»، «شهروند هوشمند» و «امنیت هوشمند» هستند.

    هادیانفر با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن «زیست بوم کلان» در حوزه هوشمند سازی است، گفت: نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره مندی از فناوری های نوین پیش گام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه هایی چون مدیریت، ارائه خدمات ، شماره گذاری، اجرائیات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات  مبتنی بر فناوری های روز دنیا گام های مطلوبی برداشته است.

    وی با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده «پیش بینی پذیری» و «کاهش هزینه های مردم و سازمان(ناجا)» بهره مند می شویم.

    رئیس پلیس راهور ادامه داد: اصلاح روش ها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گام هایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع «تحول سیستمی» در حوزه های نوآوری در سامانه ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده ایم و این گام ها از سال گذشته برداشته شده است.

    هادیانفر افزود: ایجاد ارتباط پیامکی با 36 میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛یک ارتباط دو سویه با مردم ( رانندگان ) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛همچنین با راه اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند،  با کاهش 5 هزار مراجعه کننده در روز مواجهه شده ایم.

    سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی ( نوبت دهی اینترنتی) افزود: با توسعه دست افزار سپهر، 80 درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می شود و فرآیند «کاغذی» در حال منسوخ شدن است.

    وی گفت: استفاده از دست افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان رامی دهد که در زمان اعمال قانون تمام اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.

    هادیانفر همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه اندازی آموزشگاه های رانندگی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با فرآیند های هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه 35 میلیون و 500 هزار خدمت به جامعه هدف ارائه می کند؛ یعنی سهم 51 درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه 85 میلیون نفر از جمعیت کشور ( راننده ، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می برند، خاطر نشان کرد: سالانه 7 میلیون و 400 هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو ارائه می دهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی درشماره گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم.

    سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن «پلیس همراه من» و سایت «پلیس راهور» بارگذاری شده، تاکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانه ها می توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهره مند شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو