فونیکسریمکسبهتام

نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه اطراف تهران و برخورد جدی با وسایل نقلیه دودزا

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به آغاز سرما و تشدید آلودگی هوا گفت: نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه از جاده‌های ورودی به شهر تهران طی یک ماه و برخورد جدی با خودروها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین دودزا در دستور کار قرار دارد.

نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه اطراف تهران و برخورد جدی با وسایل نقلیه دودزا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد رستگاری اظهار کرد: یک سری تصمیمات و سیاست‌های کاهش و مدیریت آلودگی هوا در سطح ملی هستند که کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا آن‌ها را پیگیری می‌کند مانند بهبود کیفیت سوخت و ارتقای استاندارد خودروها اما اقداماتی که در راستای کاهش و مدیریت آلودگی هوای استان تهران انجام می‌شود را اداره کل محیط زیست استان تهران از طریق کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران پیگیری می‌کند.

    وی با اشاره به آخرین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که 13 مهر ماه برگزار شد، گفت: برنامه‌ها و مصوباتی به‌منظور کاهش آلودگی هوا در استان تهران در این کارگروه مطرح شد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران این برنامه‌ها و مصوبات را پیگیری خواهد کرد. ارتقای نظارت تصویری بر معاینه فنی یکی از موضوعات مهمی بود که در این کارگروه مطرح شد.

    رستگاری ادامه داد: دوربین‌های ثبت تصویری به حد کافی در سطح شهر تهران وجود دارد اما یک سری از راه‌هایی منتهی به شهر تهران فاقد دوربین‌های نظارتی هستند و احتمال دارد خودروهایی که باعث انتشار آلودگی می‌شوند از این راه وارد پایتخت شوند. از این رو 36 نقطه که نیازمند نصب دوربین هستند، اعلام شدند و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا شهرداری‌ تهران به سرعت با هماهنگی پلیس و اداره‌کل راهداری ظرف مدت یک ماه این نقاط را جانمایی و به نصب دوربین اقدام کنند.

    وی اضافه کرد: تشدید ارزیابی مراکز معاینه فنی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در دستور کار قرار دارد تا از صلاحیت برگه‌های معاینه فنی صادر شده برای خودروها اطمینان کامل حاصل شود.

    معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران برخورد بیش از پیش با خودروها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین دودزا را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در جهت کاهش آلودگی هوای تهران برشمرد و گفت: برخورد با وسایل نقلیه دودزا همیشه در دستور کار پلیس قرار داشته اما این موضوع طی چهار ماه آینده با پیگیری بیشتری دنبال خواهد شد به‌ویژه در رابطه با خودروهای سنگین دودزا که یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا به حساب می‌آیند.

    رستگاری با اشاره به اینکه پسماندسوزی در اطراف شهر تهران یکی از عوامل مهم در انتشار آلودگی در فصول سرد سال است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که به جد پیگیر آن هستیم، جلوگیری از پسماندسوزی در حاشیه شهر تهران است. علی‌رغم اینکه پسماندسوزی در داخل شهر تهران نیز رخ می‌دهد اما به‌غیر از شهر تهران، شهرهای بزرگ دیگری نیز در سطح استان وجود دارند که بیشتر با معضل پسماندسوزی مواجه هستند. از این رو مقرر شد فرمانداران بیش از پیش معضل پسماندسوزی را پیگیری کنند و  اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.

    به گفته وی، کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران پیگیر نظارت بر فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران در مواقع اضطرار آلودگی هوا است و گرچه همیشه ممنوعیت فعالیت‌های پروژه‌های عمرانی در مواقع اضطرار آلودگی هوا مطرح بوده اما نظارت و ساماندهی این پروژه‌ها در مواقع اضطرار نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین نظارت مستمر بر واحدهای صنعتی که جزو تکالیف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست است نیز با جدیت هرچه بیشتر ادامه خواهد داشت.

    معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به نیروگاه‌های استان تهران به‌عنوان یکی از عوامل انتشار آلاینده در هوا گفت: براساس توافق‌هایی که با شرکت گاز استان تهران صورت‌ گرفت، قرار شد  از هم‌اکنون به فکر تامین سوخت مناسب برای نیروگاه‌ها باشیم تا نیروگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ مقیاس به هیچ‌عنوان نیاز به مصرف سوخت«مازوت» پیدا نکنند همچنین با توجه به سهمی که موتورخانه‌ها در انتشار آلودگی در هوا دارند، دستگاه‌های دولتی موظف به پیگیری معاینه‌ فنی موتورخانه‌های خود شدند و شرکت گاز نیز آمادگی خود را برای ارائه طرحی که موتورخانه‌های منازل نیز معاینه فنی شوند، اعلام کرده است.

    رستگاری در پایان ضمن بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نقش اجرایی در زمینه آلودگی هوا ندارد، گفت: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است بنابراین در صورتی که دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را نداشته باشند، هیچ یک از این برنامه‌های کاهش و مدیریت آلودگی هوا عملیاتی نخواهد شد. از این رو مشارکت جدی تمام دستگاه‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوای تهران امری ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو