فونیکسریمکسبهتام

نگران افزایش قیمت بنزین نباشید

عصر خودرو- روز گذشته اخباری مبنی بر طرح مجلس برای افزایش قیمت بنزین منتشر شد که با واکنش از سوی کمیسیون انرژی مجلس روبرو و امروز اعلام شد که افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد در دستور کار مجلس و دولت قرار ندارد.

نگران افزایش قیمت بنزین نباشید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اخبار منتشر شده گویای اعلام وصول طرحی در مجلس بود که به دنبال آن سهمیه بنزین یارانه‌ای به 30 لیتر در ماه برای هر فرد تعیین شود و بنزین آزاد نیز به صورت شناور و با قیمت فوب خلیج فارس عرضه می ‌شود، مالک شریعتی - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس - امروز در این رابطه  در صفحه توییتر خود اعلام کرده که هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست.

    وی با بیان اینکه‌ طرح سهمیه‌ بندی بنزین سرانه خانوار فقط به دنبال بازتوزیع عادلانه‌تر بنزین یارانه‌ای به خانوار است تا خانوارهای فاقد خودرو نیز بهره ببرند، تصریح کرد: متن منتشر شده، طرح قدیمی مجلس دهم است که در مجلس یازدهم و  قبل از تشکیل کمیسیون ها و بدون اصلاح متن، ‌تنها برای تسریع در اخذ نوبت اعلام وصول مجددا ثبت شد تا بعد در کمیسیون و صحن اصلاح شود.

    به گفته وی اکنون پیش نویس گزارش کمیسیون انرژی تنظیم شده است که دو هفته دیگر به صحن کمیسیون می آید.

    تغییر شیوه تخصیص سهمیه بنزین تا اجرا فاصله زیادی دارد

    همچنین در این رابطه فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به ایسنا گفت: تا کنون مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین به شرکت پخش فراورده های نفتی ابلاغ نشده و موضوعی که در خصوص تخصیص سهمیه بنزین به هر فرد نیز اعلام شده بود تاکنون به وزارت نفت وشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابلاغ و ارجاع نشده است.

    وی با بیان اینکه این طرح حتی در صحن علنی مجلس مطرح نشده است، گفت: طبق گفته های سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز این مساله تا فاز اجرایی فاصله زیادی دارد.

    به گفته وی شرکت پخش فراورده های نفتی که مجری چنین طرحهای بوده و تا کنون مصوبه ای دراین خصوص دریافت نکرده است و  چنین طرحی در دستور کار نیز قرار ندارد و حتی این موضوع تا کنون مطرح نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو