فونیکسریمکسبهتام

رشد منفی فروش خودرو در انگلیس

عصر خودرو- انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو انگلیس روز دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ با انتشار آماری اعلام کرد که فروش خودرو در ماه گذشته میلادی (سپتامبر) به پایین‌ترین حد در دو دهه گذشته رسید.

رشد منفی فروش خودرو در انگلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، بر اساس آمار رسمی منتشر شده، فقط 328 هزار و 41 خودرو در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) شماره‌گذاری شده که این میزان پایین‌ترین حد از سال 1999 به شمار می‌رود. این درحالیست که سطح تقاضا برای خرید خودروهای جدید در ماه گذشته رشدی را تجربه نکرده و پیش‌بینی می‌شود که حجم معاملات در صنعت خودروسازی انگلیس امسال حدود 21 میلیارد پوند سقوط کند.

    «مایک هاوز» رئیس انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو که پیشتر نسبت به پیامدهای منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده بود اعلام کرد؛ مادامی که فراگیری ویروس کرونا کنترل نشود و اعتماد در بازار اقتصادی بازنگردد، دورنمای کوتاه مدت این صنعت بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

    اعمال محدودیت‌های کرونایی که به بسته شدن نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های خودرو در ماه فروردین و اردیبهشت منجر شد، ضربه سنگینی را به صنعت خودروسازی انگلیس وارد کرده است. آمار فروش خودرو در این دو ماه عملا به صفر درسید رسید و احتمال می‌رود امسال فقط 1.68 میلیون خودروی جدید در انگلیس شماره‌گذاری شود در حالی که این تعداد در سال گذشته 2.3 میلیون بوده است.

    به طور کلی اوضاع اقتصادی انگلیس بر بحران ناشی از کرونا و خروج این کشور از اتحادیه اروپا چندان تعریفی ندارد.

    ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس امروز دوشنبه با ایراد سخنانی در کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه کار اوضاع اقتصادی کشور را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود.

    وی عنوان کرد که دخل و خرج دولت به هم ریخته و برای عبور از این مقطع تصمیم‌های سختی در راه خواهد بود. سوناک از افزایش مالیات‌ها به عنوان یکی از روش‌ها نام‌برد تا به گفته او، منحنی صعودی بدهی دولت کنترل شود.

    از سویی، آخرین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان‌گر آن است که استقراض دولت این کشور به دلیل بحران‌ کرونا (کووید-19) به بالاترین حد رسیده و این میزان به سرعت در حال افزایش است.

    مجموع بدهکاری دولت لندن اینک به رقم بی‌سابقه 1،887.6 میلیارد پوند، معادل 97.7 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده که نسبت به سال گذشته 17.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دیروز در اظهار نظری تصریح کرد که دولت ناگزیر است در به‌کارگیری محدودیت‌های کرونایی و سیاست‌های اقتصادی توازن ایجاد کند. او تلاش می‌کرد تا سیاست‌های شکست خورده دولت را در مهار کرونا و ترمیم اوضاع اقتصادی توجیه کند.

    این در حالیست که آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس با شتاب زیادی در حال افزایش است و روزانه به طور میانگین 7 هزار نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو