فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور خبر داد:

استاندارد سازی۱۴۰۰ نازل CNG در تهران

وقوع ۱۲ انفجار از ابتدای سال در جایگاه‌های CNG

عصر خودرو- رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور گفت:از ابتدای سال ۱۲ مورد انفجار در جایگاه‌های سوخت در کشور گزارش شده است.

استاندارد سازی۱۴۰۰ نازل CNG در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایون صالحی رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اشاره صحت عملکرد نازل‌های جایگاه‌های CNG مستقر در کشور گفت: در حال حاضر حدود 2500 جایگاه CNG در کشور وجود دارد که از این تعداد 1200 جایگاه به صورت دو منظوره و زیر نظارت پخش فرآورده‌های نفتی کشور است.

    او ادامه داد:عملکرد نازل‌های CNG برای سومین سال متوالی در تهران تحت بازرسی و آزمون دوره‌ای صحت عملکرد قرار می‌گیرند تا از نظر فرسودگی و تامین تجهیزات بررسی و سپس گواهی فنی سلامت را دریافت کنند.

    رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور اضافه کرد:به منظور جلوگیری از وقوع انفجار در جایگاه‌های سوخت،جایگاه و نازل‌های CNG به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار می گیرند.

    صالحی بیان کرد:سال گذشته چیزی بالغ بر 600  آزمون دوره‌ای از نازل‌های CNG در استان تهران انجام شد و این دوره امسال هم انجام می‌شود و قرار است حدود1400 نازل در 185 جایگاه CNG در پایتخت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

    او گفت:نظارت بر نازل ها و جایگاه‌های CNG در کشور هر ساله و در یک دوره  زمانی خاص توسط سازمان ملی استاندارد انجام و ایرادات برطرف می‌شود و بعد از رفع کامل نواقص، جایگاه گواهی فنی سلامت دریافت می‌کند.

    رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور افزود: با توجه به الزامات سازمان ملی استاندارد، صحت عملکرد نازل‌های CNG، به صورت سالیانه در سطح استان انجام می‌شود و در صورت مشاهده خطای بیش از حد مالکان جایگاه‌ها ملزم به رفع فوری نقص خواهند شد.

    صالحی درخصوص تعداد انفجار‌ها طی یکسال گذشته در جایگاه‌های CNG گفت:متاسفانه از ابتدای سال 12 مورد انفجار در جایگاه‌های سوخت در کشور گزارش شده است که علت بیشتر انفجار‌ها فرسودگی مخازن خودرو‌ها بوده است.

    او بیان کرد:برخی از مردم به دلیل مساعد نبودن شرایط مالی امکان تعویض مخزن فرسوده خودروی خود را ندارند و همین امر باعث انفجار می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو