فونیکسریمکسبهتام

خودروهای مدیران خودرو از مفهوم تا واقعیت

عصر خودرو- خودروهای مفهومی ( کانسپت ) معمولا در هنگام معرفی خود شور و هیجان زیاد به وجود می آورند و پیغام شرکت سازنده را به مخاطبان خود انتقال می دهند. قدرت طراحی ، مهندسی ، تکنولوژی و استراتژی های آینده خودروساز با معرفی این مدلها معمولا تشریح می شود.

خودروهای مدیران خودرو از مفهوم تا واقعیت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، معمولا خودروسازان یا به طور کامل این خودرو را میسازند یا از طرح مفهومی آن در نسل های آینده استفاده میکنند. در سالهای اخیر و بازار پر رقابت کنونی شاهد معرفی مدلهای بیشتری از این خودروهای مفهومی هستیم و قطعا معرفی آنها و تولید محصول واقعی نشانه قدرت سازنده است. در میان خودروهای تولیدی کشور  برخی محصولات مدیران خودرو میتوانند نمونه مناسبی از تولید یک نمونه مفهومی به نمونه واقعی باشند؛ چرا که طراحی  اکثر محصولات مدیران خودرو در میان نمونه های تولیدی کاملا مدرن و به روز است.

    کانسپت تی ایکس در  معتبرترین نمایشگاه خودرو جهان یعنی ژنو  در سال 2012 توانست به عنوان خودروی برتر مفهومی شناخته شود ، طراحی بسیار مدرن و جذاب آن نقطعه شروعی پر قدرت برای شرکت سازنده بود تا در نهایت بر اساس این مدل مفهومی خودروی تیگو7 در سال 2016 شکل بگیرد  و به سرعت در فاصله زمانی کوتاه  در بازار ایران معرفی میشود و تا به امروز به عنوان یک شاسی بلند شیک و مدرن شناخته میشود. جالب است که بدانید خودرو تیگو7 که برگرفته شده از کانسپت  TX است در سال 2016 از مجله ژاپنی تخصصی استایل  لقب زیباترین خودروی چینی را به تیگو7 داد.

    از دیگر خودروهای معروف مفهومی که به تولید رسید  مدل مفهومی بتا بود که در نمایشگاه های گوناگون  به نمایش گذاشته شد و یک طراحی پخته و به روز و اصیل بود که سر انجام این خودرو در سال 2017 معرفی شد و در سال 2019 در ایران با نام ایکس 55 معرفی شد. شاسی بلند جمع و جوری که خیلی ها طالب آن هستند و کاملا سبکی خاص و منحصر به فرد دارد.

    اگر از دنیای شاسی بلندهای مدیران خودرو  بیرون بیائیم و وارد دنیای سدانها بشویم  در آنجا هم باز نمونه های جذابی خواهیم یافت، کانسپت آلفا5 که بسیار زیبا و آینده نگر بود در سال 2015 سرانجام  با نام آریزو5 رونمایی شد و با فاصله 1 سال در بازار ایران به عنوان یک سدان بسیار زیبا و مدرن عرضه شد. حال میتوان دریافت که هرکدام از این خودروهای زیبا داستانی جذاب داشته اند و حال امروز به عنوان خودروهایی تاثیرگذار در بازار کشور شناخته می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو