فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو:

وجود ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ‌ها

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت:تعداد ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ‌ها وجود دارد که باید قطعات آن ترخیص شده و پس از نصب در بازار عرضه شوند.

وجود ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا رعنایی سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت:در زمینه ترخیص قطعات از گمرک اتفاق خاصی نیفتاده و علی رغم دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر ترخیص سریع قطعات، اما سرعتی در کار نیست و همچنان قطعات موردنیاز قطعه سازان در گمرک دپو است.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نوع قطعاتی در گمرک دپو هستند، بیان کرد: این قطعات شامل قطعات واسطه‌ای قطعه سازان می شود که باید تبدیل به قطعات کامل و یا مجموعه خودرو شوند و تقریبا همه قطعه سازان تعدادی قطعه در گمرک دارند که عدم ترخیص آن‌ها زنجیره تامین را با مشکل مواجه کرده است.

    سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور بیان کرد: تعداد 150 هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ‌ها وجود دارد که باید قطعات آن ترخیص شده و پس از نصب در بازار عرضه شوند.

    رعنایی در خصوص نحوه تامین ارز موردنیاز قطعه سازان اظهار کرد: با توجه به مشکلات ارزی، قطعه سازان  از ارز نیمایی که همان ارز آزاد است استفاده کردند.

    او ضمن تکذیب خبر موافقت گمرک با واردات قطعه بدون انتقال ارز تصریح کرد: خبر مبنی بر موافقت گمرک با واردات قطعه بدون انتقال ارز که از سوی دبیر انجمن قطعه سازان منتشر شده بود، کذب است، زیرا گمرک با این موضوع موافقت نکرده و اجرایی نشده است.

    عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به مشکلات قطعه سازان گفت: نخستین معضلی که در حال حاضر برای قطعه سازان به وجود دارد، عدم ترخیص قطعات از گمرک است. همچنین یکی از مهم‌ترین انتظارات قطعه سازان راه اندازی مجدد سیستم مچینگ شرکت‌های فولادی و پتروشیمی داخلی است.

    رعنایی گفت:قطعه سازان با وجود مشکلات نقدینگی قادر به تامین مواد اولیه با حجم بالا از بورس نیستند و باید مواد اولیه مورد نیاز خود را مستقیم از شرکت‌های تولید کننده، خریداری کنند.

    او تشریح کرد:واردات قطعات بدون انتقال ارز از خواسته های قطعه سازان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو