فونیکسریمکسبهتام

مطالبات جایگاهداران ناشی از افزایش حق‌العمل در سال ۹۹ هنوز پرداخت نشده است

عصر خودرو- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی سراسر گفت: اکثریت جایگاهداران اعداد اعلامی برای حق‌العمل سال ۹۹ را پوشش‌دهنده هزینه‌های گزاف خود نمی‌دانند و اینکه حتی پرداخت این مبالغ مشمول گذر زمان شود منصفانه نیست.

مطالبات جایگاهداران ناشی از افزایش حق‌العمل در سال ۹۹ هنوز پرداخت نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، اسدالله قلیزاده رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی سراسر کشور اظهار داشت: از ابتدای سال 99 جایگاه‌داران سراسر کشور بابت افزایش حق‌العمل فروش بنزین و نفت‌گاز طلبکارند و همچنان بعد از گذشت شش ماه بلاتکلیفند.

    وی گفت: طبق قانون بودجه سال 99 و مصوبات هیات وزیران مقرر شده بود که اوایل سال 99 حق‌العمل جایگاه‌داران تعیین و پرداخت شود در حالی‌که پس از شش ماه تاخیر انجام و طلب انباشته ناشی از افزایش حق‌العمل سال 99  نیز  پرداخت نشده است. این در حالی است که سازمان امور مالیاتی کشور، تامین‌اجتماعی، حقوق و دستمزد، قبوض، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، هزینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و... منتظر نمی‌مانند و در نتیجه‌ تاخیر در وصول طلب، جایگاه‌داران متضرر شده‌اند. اکنون بعد از گذشت حدود دو هفته از اعلام حق‌العمل امسال هنوز جایگاه‌ها بر اساس سال 98 حق‌العمل خود را دریافت می‌کنند.

    قلیزاده گفت: جایگاه‌داران که زیان انباشته از سال‌های قبل دارند که با افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا مشکلات‌شان مضاعف شد و با کاهش فروش و درآمد روبرو شدند و حتی این صنف جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا هم قرار نگرفت، هم‌اکنون خصوصا جایگاه‌های کم فروش توانایی مالی خود را برای اداره کردن جایگاه‌ها از دست داده‌اند.

    وی با اشاره به طلبکاری جایگاهداران گفت: انتظار داریم هم نرخ‌های امسال عملیاتی شود و هم مطالبات کاملا تسویه شود.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی سراسر با بیان اینکه با تورم موجود و افزایش نرخ ارز مشکلات ما دوچندان شده افزود: این در حالی است که اکثریت جایگاه‌داران اعداد اعلامی برای حق‌العمل سال 99 را پوشش‌دهنده هزینه‌های گزاف خود نمی‌دانند و اینکه حتی پرداخت این مبالغ مشمول گذر زمان شود منصفانه نیست، خصوصا اینکه حق تبخیر و مالیات بر ارزش افزوده هم در مبالغ حق‌العمل مستتر است و عملا درصد بالایی از افزایش شامل این دو مورد است که برای جایگاه‌داران درآمد محسوب نمی‌شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ و پیگیری‌های انجام شده، جایگاه‌داران از بلاتکلیفی در این موضوع رها شوند، اظهار داشت: درخواست مشخص ما اجرای سریع مصوبه هیات وزیران و تسویه طلبکاری جایگاه‌های سوخت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو