فونیکسریمکسبهتام

ایران خودرو شفاف سازی کرد

درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی در ۶ ماه

عصر خودرو- ایران خودرو از فروش ۱۸۸ هزار و ۴۷۳ دستگاه انواع خودرو و ثبت درآمد ۱۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومانی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی در ۶ ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، گروه صنعتی ایران خودرو با نماد معاملاتی «خودرو» اقدام به شفاف سازی در سامانه کدال کرد که بر اساس آن، این شرکت در 6 ماهه نخست امسال، 211 هزار و 659 دستگاه انواع خودرو تولید و 188 هزار و 473 دستگاه نیز به فروش رسانده است.

    درآمد ایران خودرو در بازه زمانی مذکور (6 ماهه ابتدای سال جاری) از فروش خودروها، 13 هزار و 235 میلیارد و 926 میلیون و 600 هزار تومان بوده است.

    این در حالی است که خودروساز مذکور در مدت مشابه سال گذشته 149 هزار و 854 دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرده و 155 هزار و 525 دستگاه آن را به فروش رسانده بود.

    درآمد ایران خودرو در 6 ماهه ابتدایی سال گذشته، 7 هزار و 314 میلیارد و 501 میلیون و 400 هزار تومان بوده که نشان دهنده رشد 44.7 درصدی درآمد این شرکت در نیمه نخست 99 نسبت به نیمه اول 98 است.

    گروه دنا با 26 هزار و 420 دستگاه، پرتیراژترین خودروی 6 ماهه امسال و دانگ فنگ با 94 دستگاه کم تیراژترین خودروی تولیدی در این بازه زمانی بوده است؛ در 6 ماهه نخست سال گذشته 120 دستگاه سوزوکی نیز تولید شده بود که امسال تولید آن به صفر رسید. تندر 90 نیز در حالی که در نیمه اول سال قبل، 53 هزار و 596 دستگاه تولید شده، اما امسال تولید آن کاملاً متوقف بوده است.

    قیمت گذاری دستوری دولت و سودی که بجای سهامداران به جیب دلال می‌رود

    بر اساس اطلاعات مندرج در کدال، نرخ فروش هر دستگاه دنا در شهریور امسال، 146 میلیون و 400 هزار تومان و رانا 96 میلیون و 320 هزار تومان است؛ این در حالی است که نرخ بازار آزاد این دو مدل خودرو در حال حاضر به ترتیب 286 و 223 هزار تومان است.

    به گفته کارشناسان، اگر دولت از نرخ گذاری دستوری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اعم از خودروسازی، محصولات پتروشیمی، فولاد، سیمان و… دست برداشته و اجازه دهد تولیدکننده قیمت نهایی محصول را متناسب با قیمت تمام شده عرضه کنند، از چند نرخی بودن و رانتی شدن تولید جلوگیری کرده و سود اصلی تولید به جای اینکه به جیب دلالان برود، وارد ترازنامه تولیدکنندگان شده و نصیب سهامداران می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو