فونیکسریمکسبهتام

بیمه راننده ای قطع نشده است

توضیحات تامین اجتماعی درباره «بروزرسانی فهرست بیمه تاکسیرانان»

عصر خودرو- مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بروزرسانی و اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل عمومی شهری به دنبال تفاهم نامه منعقدشده با سازمان تاکسیرانی و سازمان شهرداری ها توضیح داد و گفت: واقعیت این است که مشکل اجرای تفاهم نامه ما نیستیم. همچنین تا کنون بیمه هیچ راننده ای را حذف نکرده ایم.

توضیحات تامین اجتماعی درباره «بروزرسانی فهرست بیمه تاکسیرانان»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد محمدی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بیمه رانندگان تاکسی در تهران که در دو روز گذشته مسئولان شهرداری از سرباززدن تامین اجتماعی برای بروزرسانی لیست بیمه ای آنها گلایه کرده و اعلام کرده بودند که بیمه 15 هزار راننده تاکسی بلاتکلیف است توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که اواخر سال گذشته میان سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منعقد شده، قرار شده است آنها لیست رانندگان و افرادی که راننده نیستند را در اختیار ما قرار دهند و ما هم بر اساس آن، اطلاعات جدید در اختیارشان بگذاریم و اعلام کنیم به عنوان مثال فردی که شما گفته بودید راننده نیست از نظر ما به لحاظ بیمه ای یا راننده هست یا راننده نیست.

    وی افزود: در واقع یک پالایشی انجام می دهیم و به آنها اطلاعات دقیقتر را اعلام می کنیم. پس از طی فرایندها افرادی که بیمه نیستند حذف و افراد جدید مطابق اطلاعاتی که سازمان تاکسیرانی به ما می دهد جایگزین می شوند.

    مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در تفاهم نامه منعقد شده آمده است که سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ امضای این تفاهم نامه نسبت به ارسال فهرست کلیه رانندگان حمل و نقل  عمومی بار مسافر درون شهری فاقد کارفرما که در امر رانندگی اشتغال داشته و دارای پروانه کار معتبر هستند به تفکیک شهرداری و نوع فعالیت تاکسی، ون، اتوبوس و ... در قالب فرمتی در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد گفت: تامین اجتماعی نیز مکلف است ظرف مدت یک ماه تطبیق فهرست دریافتی را با بیمه شدگان فعال انجام دهد و آن دسته از رانندگانی که در فهرست اعلامی، راننده نیستند را به آنها اعلام کنیم تا حذف شده و در مقابل افراد حقیقی جدید را به ما معرفی کنند که جایگزین می کنیم.

    تا کنون بیمه هیچ راننده ای را حذف نکرده ایم

    وی با بیان اینکه برخلاف آنچه گفته شد ما تا کنون بیمه هیچ راننده ای را حذف نکرده ایم اظهار کرد: موضوع این است که ما فهرست بیمه شدگان خودمان را از دی ماه 89 تا اسفند 98 برای سازمان شهرداری ها ارسال کرده ایم. طی این 10 سال یکسری رانندگان در کارگاه های مشمول تامین اجتماعی شاغل شده بودند، یکسری فوتی داشتیم، یکسری از کارافتادگی؛ چون ما اینها را جدا کردیم آنها تصور کرده بودند که عده ای را حذف کرده ایم.

    محمدی افزود: در حالی که حذفی انجام نداده ایم و آماری کلی در اختیارشان قرار دادیم. راننده ای ممکن است در طول این 10 سال دو ماه تحت پوشش ما رفته باشد که اسامی آنها هم  موجود است. ضمن اینکه همه رانندگان هم رانندگان حمل و نقل عمومی نیستند. رانندگان آژانس و تاکسی تلفنی، رانندگان معرفی شده از سوی اتاق اصناف و غیره را هم داریم.

    وی با اشاره به اینکه همه رانندگانی که تحت پوشش آمده اند در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بوده است گفت: در 42 مرحله سازمان هدفمندسازی با هماهنگی ستادسوخت سابق، لیست هایی را در اختیار ما قرار داد و ما بر اساس آن بیمه کردیم. یکسری بیمه پردازی شان قطع شده یا از شغل رانندگی جدا شده اند، اما ما خودمان هنوز بیمه کسی را قطع نکرده ایم. قرار است دوستان ما در وزارت کشور و شهرداری اطلاعات و فهرست جدید در اختیار ما قرار دهند. بعد از اینکه معرفی کردند، سازمان هدفمندسازی است که تایید کند یا نکند.

    اطلاعات را پالایش می کنیم؛ موضوع، عدم تخصیص سهمیه نیست

    وی در پاسخ به اینکه بنابراین هنوز تامین اجتماعی منتظر ارسال لیست است؟ گفت: بله، گویا دوستان تصور می کنند چون اطلاعاتشان را خواسته ایم ممکن است بیمه رانندگان تاکسی را قطع کنیم و دیگر سهمیه جدید ندهیم و جایگزین نکنیم. در حالی که اینطور نیست و قرار است پالایش کنیم.

    مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی افزود: مرحله به مرحله هم باید اقدام کنیم و نمی شود یک جا بیمه افرادی که راننده نیستند را قطع کنیم. باید فردی که در این حوزه شاغل نبوده را به سمت بیمه مشاغل آزاد هدایت کنیم و سپس افراد جدید را جایگزین کنیم. ما در چارچوب مقررات هدفمندسازی بیمه را انجام می دهیم.

    دولت از سال 93 ریالی بابت پوشش بیمه رانندگان تاکسی تخصیص نداده است

    محمدی درباره وضعیت پرداخت سهم حق بیمه دولت برای بیمه رانندگان تاکسی گفت: متاسفانه دولت از سال 93 تا امروز هیچ پولی بابت پوشش بیمه رانندگان از محل هدفمندسازی به تامین اجتماعی نداده است. 910 هزار راننده درون و برون شهری را بیمه کرده ایم. سال قبل هم در قانون بودجه پیش بینی شده بود، اما محقق نشد و جزو مطالبات ما از دولت است.

    وی ادامه داد: امسال هم قرار بود 5500 میلیارد تومان بابت رانندگان و سایر گروه های خاص پیش بینی شود که 550 میلیارد یعنی 10 درصد دیده شد و از همین رقم هم تا کنون حتی یک ریال اختصاص داده نشده است.

    مشکل اجرای تفاهم نامه ما نیستیم

    رانندگان درون شهری متولی ندارند

    محمدی با تاکید بر اینکه واقعیت این است که مشکل اجرای تفاهم نامه ما نیستیم گفت: هفته گذشته هم جلسه ای با معاون وزیر کشور داشتیم که مشکل را حل کنیم. اطلاعات رانندگان هم قبل از بحث افزایش بنزین دست اینها نبود؛ موضوع این است که رانندگان درون شهری متولی ندارند.

    وی افزود: یک بار اتاق اصناف می گوید که رانندگان را به عنوان صنف می شناسد. بخش تعاون وزارت کار می گوید متولی آنهایی است که شرکت های تعاونی درون شهری دارند مانند اتوبوس ها و اماکن می گوید متولی من هستم. وزارت کشور هم از بابت تغییر قیمت بنزین، می گوید متولی من هستم. در حالی که در قانون فقط تولی گری حمل و نقل عمومی با وزارت کشور است. متولی آژانس ها هم اتاق اصناف است.

    محمدی با بیان اینکه کل رانندگان درون شهری کشور 380 هزار نفر هستند که همه بیمه هستند، البته آمار بیشتر است گفت: یکسری هم بیمه نشده اند و 120 هزار نفرشان هم رانندگان حمل و نقل عمومی نیستند؛ آژانس و وانت بار و ... هم هستند. اگر پالایش کنیم نهایت 70ـ80 هزار نفر باید ساماندهی و جایگزین شوند البته اگر هدفمندسازی هم قبول کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو