فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران:

برخی از موتورهای توقیفی تا ۸ سال در پارکینگ مانده‌اند

رشد ۱۴درصدی تصادفات منجر به فوت با موتورسیکلت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به توقیف روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در تهران، گفت: برخی از موتورسیکلتهای توقیف‌شده تا هشت سال در پارکینگها مانده‌اند و صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه نمی‌کنند.

برخی از موتورهای توقیفی تا ۸ سال در پارکینگ مانده‌اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه موتورسیکلت وسیله‌نقلیه چابک، ارزان و بسیار ناایمن است، اظهار کرد: یک موتورسیکلت به اندازه سه خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، هیچ فردی نسبت به ناایمن بودن موتورسیکلت شک ندارد، اما شرایط تحمیل‌شده به جامعه در شهر تهران، روند استفاده از آن را بسیار افزایش داده است و در شهر تهران حدود 3.5میلیون موتورسیکلت تردد دارند.

    رئیس پلیس راهور فاتب با بیان اینکه در نیمه نخست سال تصادفات منجر به فوت موتورسیکلتها به تنهایی 14درصد افزایش یافته، در صورتی که در سایر وسایل‌نقلیه، تصادفات کاهشی بوده، بیان کرد: تفکر غلطی وجود دارد که موتورسیکلت مجاز است در معرض عموم در خطرناک‌ترین حالت خلاف کند، اما اگر پلیس بخواهد با وی برخورد کند، بسیاری از افراد طرف راکب متخلف را می‌گیرند. تا زمانی که برخورد با تخلفات موتورسیکلت یک مطالبه عمومی نشود، نباید توقع داشت پلیس به تنهایی موضوع را حل کند.

    وی با اشاره به رسوب  60 تا 70 هزار موتورسیکلت در پارکینگهای تهران، افزود: اکنون نگهداشت موتورسیکلتها به چالش تبدیل شده و برای بخش خصوصی نگهداری آن به صرفه نیست زیرا صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه نمی‌کنند.

    این مقام انتظامی افزود: طبق آیین‌نامه دولت، بخش خصوصی باید این موتورسیکلتها را در پارکینگها نگهداری کند، اکنون روزانه حدود 150 تا 200 دستگاه موتورسیکلت در روز به دلایل مختلف توقیف می‌شوند البته فشار مضاعف برای توقیف نگذاشتیم، درگیری ما در این رابطه کم است زیرا هم نیروها آموزش دیده و هم آستانه تحمل آنها بالا است اما حجم تخلفات آنها بسیار بالا است، بخش خصوصی باید آنها را به پارکینگ منتقل و در ازای نگهداری آن در پارکینگ کسب درآمد کند.

    رئیس پلیس راهور فاتب با بیان اینکه طرحهای مختلفی درباره بازدارنده قانون پیشنهاد کردیم، خاطرنشان کرد: برخی از موتورسیکلتها تا هشت سال در پارکینگ توقیف هستند، ما اصراری بر ماندن موتورسیکلت توقیف‌شده در پارکینگ نداریم البته در برخی از تخلفات باید موتورسیکلت متخلف یک ماه در پارکینگ باشد اما بعضاً موتورهای توقیف‌شده دارای خلافی بالا هستند و برای صاحب آن به صرفه نیست که رفع توقیف شوند یا اینکه صاحب آن اصلاً مراجعه‌ای نمی‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو