فونیکسریمکسبهتام

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:

هیات رییسه می‌توانست با تصمیم کم هزینه‌‎تر، ‌مانع از تخریب‌های سریالی مجلس شود

عصر خودرو- نماینده مردم شیراز در مجلس واگذاری خودرو به نمایندگان را موضوع جدیدی ندانست و گفت: واگذاری خودرو به این دور از مجلس محدود نمی‌شود، اگر چه اعتقاد دارم هیات رییسه می‌توانست با اتخاذ تصمیم بهتر و کم هزینه‌‎تر، ‌مانع از تخریب‌های سریالی مجلس یازدهم شود.

هیات رییسه می‌توانست با تصمیم کم هزینه‌‎تر، ‌مانع از تخریب‌های سریالی مجلس شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا،« جعفر قادری» روز یکشنبه​ در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهارکرد: این مجلس و ترکیب آن امیدهای زیادی را ایجاد کرده و شرایط کشور به گونه‌ای است که دقت و سرعت عمل مجلس، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح مهم باید در کمیسیون‌های مربوطه چکش‌کاری شود، گفت: مصوبات مجلس باید پخته و کارشناسی باشد؛ بررسی طرح‌های کلیدی و مهم به صورت دو فوریتی و صرفا رسیدگی در یک کمیسیون منجر به پختگی طرح‌ها و لوایح نمی‌شود.

    وی افزود: لازم است طرح‌های مهمی که حیات و ممات جامعه به آنها وابسته است در کمیسیون‌‍‌های مربوطه به اندازه کافی چکش‌‎کاری شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بازوی کارشناسی مجلس دانست و گفت: اگر نظر این مرکز در رسیدگی به طرح‌ها و لوایح نادیده گرفته شود، صرف این همه نیرو و امکانات در آن مرکز موضوعیتی نخواهد داشت.

    قادری از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تصریح کرد: قدردان دست اندرکاران و مسئولان امور بهداشتی و درمانی درگیر در بحران کرونا هستیم و از مردم هم انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی، زمینه را برای کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا فراهم کنند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه این روزها تخریب‌ها به شکل سریالی متوجه مجلس است، از هیات رییسه خواست تا در تصمیمات خود نهایت کارشناسی و دقت را داشته باشند تا زمینه برای تخریب بیشتر مجلس فراهم نشود.

    وی واگذاری خودرو با نمایندگان را موضوع جدیدی ندانست که صرفا در مجلس یازدهم اتفاق افتاده و در این باره گفت: اگر چه اعتقاد دارم هیات رییسه می‌توانست تصمیم بهتر و کم هزینه‌‎تری بگیرد اما این موضوع در همه ادوار مجلس وجود داشته است. به اعتقاد بنده اگر مجلس در تهران و حوزه انتخابیه خودرو استیجاری در اختیار نمایندگان می‌گذاشت نیازی به تحویل خودرو نبود و این جوسازی‌ها انجام نمی‌شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، عنوان کرد: از بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی انتظار داریم در ترخیص مواد اولیه تجهیزات و ماشین‌آلات و کالاهای اساسی مردم سرعت به خرج داده و بیشتر از این اجازه ندهند مردم و بخش های تولیدی منتظر ورود این کالاها باشند.

    قادری با درخواستی از وزیر آموزش و پرورش، گفت: انتظار داریم که بیش از این اداره کل آموزش و پرورش فارس را بلاتکلیف رها نکرده و نسبت به تعیین تکلیف اداره کل اقدام کند. این استان از نظر شاخص‌های مهمی مثل سهم ارزش افزوده صنعتی، نرخ اشتغال، درآمد سرانه، سرانه زیرساخت‌های عمرانی و بسیاری از سرانه‌های دیگر پایین‌تر از متوسط کشوری است که مسئولان مربوطه برای این عقب‌افتادگی باید فکری کنند. انتظار داریم که مسئولان اهتمام لازم را به خرج دهند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در باره تب تند خرید خودرو گفت: اگر اجازه بدهند عموم متقاضیان خرید خودرو، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در سال‌های مختلف نوبت‌بندی شوند؛ ‌یعنی همان کاری که برای حج انجام شد و از این طریق نقدینگی‌ها جمع‌آوری می‌شود و طرح‌های توسعه ظرفیت تولید خودرو در کشور ادامه پیدا می‌کند و  شاید بتوان با این کار، این عطش‌ها و التهاباتی که برای ثبت‌نام خودرو وجود دارد، پاسخ داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو