فونیکسریمکسبهتام

جبهه جدیدی در مقابل تسلا

شاسی بلند برقی فولکس واگن

عصر خودرو- شرکت تابعه فولکس واگن آمریکا شاسی بلند برقی ID.۴‌ خود را در بازار آمریکا با راهبردهای قیمتی آن معرفی کرد که رقیبی جدی برای تسلا به حساب می آید.

شاسی بلند برقی فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، با این که به عنوان رقیب معرفی شده هنوز برخی از ویژگی های فنی و توانمندی های تسلا منحصر به فرد باقی مانده است. پیمایش به ازای هر بار شارژ خودروی برقی شاسی بلند فولکس هنوز درحد 300 مایل (483 کیلومتر) است. اما اگر فولکس بتواند این خودرو را به قیمت منطقی تری نسبت به مدل Y‌ تسلا ارائه دهد امکان موفقیت آن وجود دارد. ضمن آن که مشتریان می توانند منافع بیشتری از یارانه های فدرال به خودروهای برقی بهره مند شوند. مخصوصاً که تسلا دیگر از این مزیت برخوردار نیست و خیلی وقت است که سقف آن برای تسلا پر شده است.

    خودروی ID.4‌ فولکس 39,995 دلار قیمت گذاری شده و اگر تولید آن در کارخانه های آمریکا شروع شود 5 هزار دلار هم کاهش قیمت خواهد داشت. در مقایسه مدل Y‌ تسلا از 49,990 دلار و مدل X‌ از 79,990 دلار شروع می شود و قیمت مدل 3 تسلا که یک سدان است از 37,990 دلار شروع می شود. البته ایلان ماسک روز سه شنبه که روز باتری تسلا نام گذاری شده بود خبر از تولید یک خودروی برقی 25 هزار دلاری منتشر کرده است. فقط نکته این جا است که تا تولید و عرضه خودروی برقی 25 هزار دلاری حداقل سه سال وقت لازم است.

    خانواده ID‌ فولکس واگن بخشی از برنامه بلندپروازانه 1.5 میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال 2025 این گروه خودروسازی آلمانی است. برای فولکس محصول ID.4‌ یک هدف دیگر را هم برآورده می کند و آن بازگشت اعتماد بازار آمریکا به برند فولکس بعد از رسوایی دیزلی است که از سال 2015 افشا شد و به اعتبار این شرکت لطمه شدیدی وارد آورد، سوای این واقعیت که این شرکت مجبور به پرداخت خسارت های میلیاردی هم شد.

    محصول ID.4‌ اولین خودروی شاسی بلند برقی جمع و جوری است که با قیمت 35 هزار دلار به فروش می رسد و هدف فولکس رسیدن به رقم بالای فروش است.

    کسانی که این خودرو را در بازار آمریکا خریداری می کنند تا سه سال می توانند در شبکه جایگاه های شارژ خودروهای برقی الکتریفای آمریکا به صورت رایگان خودروی خود را شارژ کنند. این مزایا باعث می شود که نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و نمایشگاه داران آمریکا بتوانند خودروی آلمانی را چند هزار دلار ارزان تر از مدل Y‌ تسلا به مردم بفروشند. اسکات کئوگ Scott Keogh‌ رئیس فوکس واگن آمریکا در مصاحبه با رویترز گفته است که فولکس می خواهد نه تنها پیمایش به ازای هر بار شارژ آن برای مردم قابل قبول باشد بلکه می خواهد در خصوص قیمت هم حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین فولکس واگن از نمایندگی های فروش و خدمات فروش در آمریکا می خواهد علاوه بر تست رانندگی برای مشتریان در ایجاد زیرساختهای جایگاه های شارژ هم مشارکت کرده و توانایی فروش آنلاین (اینترنتی) برای مشتریان را بیشتر و بهتر فراهم کنند.

    محصول ID.4‌ فولکس از سال 2022 در کشور آمریکا هم مونتاژ خواهد شد. ضمن آن که ون میکروبوس Microbus محبوب فولکس قرار است در کارخانه آمریکایی احیا شود.

    جان لوسیانو John Luciano رئیس شورای نمایندگی های فولکس واگن آمریکا می گوید کسانی که در هزینه های تبلیغات مشارکت کنند در سرمایه گذاری برای زیرساختها شارژ خودرو تخفیف می گیرند. وی همچنین در مورد احیای ون محبوب فولکس می گوید که چند سالی است مشتریان سراغ آن را می گیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو