فونیکسریمکسبهتام

فروش فوق العاده ایران خودرو مشمول واریز ۱۰ درصد وجه می‌شود؟

عصر خودرو- مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت خبر داد: فروش فوق العاده فعلی ایران خودرو مشمول شرط جدید در خصوص واریز ۱۰ درصد وجه هنگام ثبت نام نمی‌شود.

فروش فوق العاده ایران خودرو مشمول واریز ۱۰ درصد وجه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخیر کمیته خودرو اظهار کرد: کسانی که در طرح فروش فوق العاده ماهانه 25 هزار خودرو ثبت نام می‌کنند 10 درصد از مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام در حسابی واسط واریز می‌کنند، زیرا اگر مبلغی اخذ نشود تعداد ثبت نام‌ها زیاد خواهد شد.

    این مورد به عنوان یک شرط جدید در فروش فوق العاده خودروسازان مطرح شد. در همین هنگام فروش فوق العاده جدید ایران خودرو برای 5 محصول از روز پنج شنبه 20 شهریور شروع شده بود. بنابراین سوالی مطرح می‌شود که آیا این دور از فروش فوق العاده شامل این شرط می‌شود یا خیر؟ برای پیگیری این موضوع به سراغ سهیل معمارباشی، مدیر کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت رفته و موضوع را جویا شدیم.

    معمارباشی در این خصوص اظهار کرد: فروش فوق العاده ایران خودرو قبل از جلسه اخیر کمیته خودرو انجام شد. بنابراین فروش فوق العاده فعلی مشمول واریز 10 درصد وجه نمی‌شود. با این حال با شرکت صحبت می‌کنیم و هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است تاکید سرپرست وزارت صمت این است که حتما کاری کنیم تقاضا حتی در بخش ثبت نام مدیریت شود.

    جلوگیری از تقاضای کاذب
    وی ادامه داد: در این فروش‌های فوق العاده افراد ثبت نام می‌کنند و می‌گویند اگر برنده شدند پول خودرو را تهیه می‌کنند. اما آنها بعد از برنده شدن نمی‌توانند پول را فراهم کنند در نتیجه یک تقاضای کاذب ایجاد می‌شود. برای این که مصرف‌کنندگان واقعی که قصد خرید خودرو دارند ثبت نام کنند چنین شرطی گذاشته شده است. بنابراین برای فروش فوق العاده فعلی ایران خودرو به احتمال زیاد این شرط گذاشته نخواهد شد. این مورد را حتما به صورت اطلاعیه به مصرف‌کنندگان می‌رسانیم.

    سود به 10 درصد مبلغ تعلق می‌ گیرد؟
    مدیر کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در پایان اشاره کرد: در زمینه واریز 10 درصد وجه 2 کار می‌شد انجام داد. یکی این که پول به حساب خودروسازان واریز شود و در این مدت از مبالغ بتواند استفاده کند و افراد اگر برنده نشدند به حساب آنها واریز شود. اما در خصوص این شرط حساب واسط نزد بانک‌ها وجود دارد که پول فقط آنجا می‌ماند و بلوکه می‌شود تا تعیین تکلیف شود فرد برنده شده یا خیر؟ این نکته را نیز باید گفت که فاصله بین زمان ثبت نام و قرعه کشی حدودا 3 روز است. در نتیجه می‌توان گفت با توجه به این که پول نزد خودروسازان نیست بنابراین بحث تعلق سود نیز مطرح نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط