فونیکسریمکسبهتام

تولید نیسان قشقایی به تعویق افتاد

عصر خودرو- به دلیل برگزیت قرار است تولید خودروهای قشقایی جدید تا سال آینده انجام نشود.

تولید نیسان قشقایی به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شیوع کرونا و بلاتکلیفی در چگونگی روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا باعث شده است تا خودروسازی نیسان از برنامه قبلی خود عقب نشینی کند و تولید نسل جدید خودروهای قشقایی را تا اواسط سال 2021 به تعویق بیاندازد. 

    فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه خود گفته است قرار بود تولید این خودروها در ماه اکتبر امسال آغاز شود. نیسان برای راه اندازی این کارخانه که در شهر ساندرلند واقع شده، حدود 400 میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است. 

    از زمان شیوع کرونا تاکنون تقاضا برای خرید خودرو در انگلیس و اروپا کاهش محسوسی داشته است. انگلیس اکنون پنجمین کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان به شمار می رود و فعالیت های اقتصادی و تولیدی در آن کاهش محسوسی داشته است. به گفته نیسان، یکی دیگر از عوامل اصلی ایجاد وقفه در برنامه های این شرکت مساله برگزیت و نامعلوم بودن آن است. نیسان از دولت انگلیس خواسته است تا هر چه زودتر توافق خود با اتحادیه اروپا را نهایی کند تا چارچوب مشخص میزان دسترسی به بازارهای اروپایی مشخص شود.

    کارخانه نیسان در ساندرلند یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولیدی در انگلیس است و حدود نیمی از نیم میلیون خودروی تولیدی در این کارخانه روانه دیگر کشورهای اروپایی می شود. این کارخانه مرکز اصلی تولید نیسان قشقایی در اروپا محسوب می شود و اگر توافق مشخصی در حوزه برگزیت ایجاد نشود، خودروهای وارداتی مشمول تعرفه زیادی خواهند بود که رقابت پذیری محصولات تولیدی نیسان را در برابر رقبایش به شدت کاهش خواهد داد. 

    به گفته فایننشیال تایمز، احتمالا زودتر از آوریل سال آینده تولید نسل جدید آغاز نخواهد شد. آخرین نسل نیسان قشقایی در سال 2014 رونمایی شد و تاکنون همین محصول نیز روی خط تولید باقی مانده است. پیش از این نیز دیگر خودروساز مشهور ژاپنی یعنی هوندا از برنامه ریزی برای کمرنگ کردن حضور خود در انگلیس به دنبال برگزیت خبر داده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو