فونیکسریمکسبهتام

عرضه آزادراه‌های اصفهان-شیراز و شیراز-بوشهر در بورس

عصر خودرو- مقام مسؤول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در آینده نزدیک دو آزادراه منطقه مرکزی کشور در بورس عرضه خواهد شد‌ و از سرمایه‌های مردمی استفاده خواهیم کرد.‌

عرضه آزادراه‌های اصفهان-شیراز و شیراز-بوشهر در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه ایران ‌از نظر موقعیت زمین شناسی و توپوگرافی، بر سر چهار راه ترانزیتی دنیا قرار دارد، اضافه کرد: کشور ما از نظر مساحت و وسعت، بسیار بزرگ است و امکان توسعه شبکه جاده‌ای به خوبی در کشور وجود دارد، در این شرایط یکی از روش‌های توسعه شبکه جاده‌ای، جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه آزادراه‌ها ‌است.

    وی با اشاره به اثرات مهم ورود سرمایه‌گذاری خصوصی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور نظیر آزادراه‌ها، بیان کرد: سرمایه‌گذار در پروژه آزادراهی سرمایه‌گذاری می‌کند، با محاسبات مشخص و بر اساس میزان تردد، مدت زمان بازگشت سرمایه به اضافه سود سرمایه‌گذار مشخص خواهد شد و پس از استهلاک سود و سرمایه سرمایه‌گذار، آزادراه آزاد می‌شود و در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

    مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: ورود سرمایه بخش خصوصی به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و آزادراهی، در کنار آنکه توسعه پایدار را به همراه دارد، اطمینانِ خاطر مردم و شهروندان از سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد و این عوامل موجب توسعه ‌شبکه آزادراهی است.

    * 2 آزادراه در بورس عرضه می‌شود

    صلواتی با اشاره به مشارکت دولت و بخش خصوصی با درصد‌های مختلف برای ساخت‌ آزادراه‌ها، اظهار داشت: در کنار جذب سرمایه بخش خصوصی و مشارکت برای ساخت آزادراه‌ها، برنامه داریم در آینده نزدیک از ظرفیت بورس و بازار سرمایه هم استفاده کنیم و بتوانیم دو آزادراه منطقه مرکزی کشور را در بورس عرضه‌ و از سرمایه‌های مردمی استفاده کنیم.

    * عرضه آزادراه‌های اصفهان-شیراز و شیراز-بوشهر در بورس

    وی در پاسخ به این سؤال که کدام آزادراه‌ها در بورس عرضه خواهد شد؟ گفت: در حال مذاکره هستیم تا در گام اول بخشی از آزادراه اصفهان ـ شیراز‌ که در استان اصفهان قرار دارد یعنی اصفهان تا ایزدخواست را در بورس عرضه کنیم.

    مقام مسؤول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: همچنین آزادراه شیراز ـ بوشهر نیز در آینده نزدیک در بورس عرضه خواهد شد.

    * ریسک سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها صفر است

    صلواتی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید بازار سرمایه از این مدل سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند؟ افزود: از آن منظر که تردد و عبور و مرور همیشه وجود دارد ریسک این سرمایه‌گذاری نزدیک به صفر است و هم وطنان اطمینان خاطر بابت سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها و شبکه راه‌های کشور داشته باشند.

    وی افزود: امیدواریم بتوانیم توجیهات لازم فنی ـ اقتصادی را فراهم کنیم، مطالعات را انجام دهیم و اطمینان خاطر را ایجاد کنیم تا شهروندان اطمینان از سرمایه‌گذاری داشته باشند؛ به هر حال یکی از سالم‌ترین و منطقی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها، ورود‌ سرمایه‌گذاری خصوصی در توسعه شبکه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو