فونیکسریمکسبهتام

آمادگی سازمان‌های تاکسیرانی کشور برای ارائه سرویس مدارس از فردا

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور گفت: با بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور، همراه با سیاست های وزارت آموزش و پرورش در شهرهای مختلف در خصوص چگونگی فعالیت مدارس،سازمان‌های تاکسیرانی در سراسر کشور جهت جابجایی دانش آموزان، آماده ارائه سرویس مدارس به والدین متقاضی می‌باشند.

آمادگی سازمان‌های تاکسیرانی کشور برای ارائه سرویس مدارس از فردا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و مدیر سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی"سپند"  با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس از 15 شهریور، سازمان‌های تاکسیرانی و حمل و نقل سراسر کشور با برنامه‌ریزی های صورت داده شده جهت جابجایی دانش آموزان، آماده ارائه سرویس مدارس به خانواده‌های متقاضی می‌باشند.

    مدیر سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی"سپند" افزود: برنامه ریزی و تمهیدات لازم در خصوص چگونگی فعالیت سرویس مدارس در قالب کار گروه ماده 19 که متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی می‌باشد و در ادامه در کارگروه های ماده 18 در هرشهر با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اولیا دانش آموزان و شهرداری‌های صورت گرفته است.

    وی در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام سرویس مدارس گفت: یک تکلیف قانونی در بحث سرویس مدارس در بخش مدیریت شهری داریم و باید در تاریخ مشخص شرکت‌های واجد شرایط را به آموزش و پرورش معرفی کنیم تا بتوانند نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند. پس از اعلام فراخوان، 1654 شرکت در حوزه سرویس مدارس اعلام آمادگی کرده اند، که از این تعداد 1059 شرکت توسط شهرداری‌ها مورد تایید قرار گرفتند.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: 55 هزار راننده از طریق سامانه سپند برای فعالیت در حوزه سرویس مدارس نام نویسی کرده‌اند و صلاحیت این افراد در دوبخش هویتی و خودرویی مورد بررسی قرار گرفته و توسط شهرداری‌ها به تایید رسیده است.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص ضمانت اجرائی رعایت پروتکل‌ها توسط رانندگان سرویس مدارس تشریح کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را ابلاغ کرده است، که این ابلاغیه ها در حوزه سرویس مدارس نیز رعایت خواهد شد، ما در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم با رعایت کامل موارد بهداشتی مانع از شیوع ویروس کرونا در این بخش باشیم. مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه کارهای آموزشی و پیامکی به رانندگان تاکید خواهد شد.
    ضامنی درخصوص نظارت بر استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان و رانندگان گفت: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود و در حوزه سرویس مدرسه نیز باید انجام شود و دانش‌آموزان نیز در طول سفر موظف به استفاده از ماسک هستند.
    مدیر سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی"سپند" در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان سرویس مدارس غربالگری می‌شوند؟ گفت: غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل ونقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علائمی داشته باشد باید تست بدهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک اجازه فعالیت نخواهد داشت.
    وی در بحث نظارت بر سرویس‌های مدرسه افزود: از طرفی عوامل مدارس و شهرداری‌ها نظارت دارند و از طرف دیگر والدین نیز با توجه به اینکه قرار است، فرزندان خودشان جابجا شوند، می‌توانند بر این مساله نظارت کامل داشته باشند و موارد تخلف را در سامانه سپند و یا از طریق مدرسه و یا شهرداری شهر مربوطه گزارش کنند تا در صورت وقوع تخلف اقدام مقتضی انجام شود.

    براساس گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، ضامنی در پاسخ به این سوال که برای رانندگانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، چه جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود، گفت: براساس آمارهایی که اعلام شده، رانندگان از جمله اقشاری هستند که بسیار در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و یکی از گروه‌هایی که از زمان شیوع کرونا بیشترین همکاری را در رعایت پروتکل‌ها داشتند نیز رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی می باشند که جای تقدیر دارد، اما اگر معدود افرادی هستند که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و گزارش آن توسط ناظرین تاکسیرانی، مدارس، شهروندان و والدین به شهرداری مربوطه اعلام شود، حوزه تاکسیرانی در هر شهر با اولویت به این موضوعات رسیدگی می‌کنند و در صورت عدم اصلاح راننده با محدودیت فعالیت مواجه خواهند شد.اعلام شکایات هم از طریق سامانه ملی سپند و هم به صورت اعلام شکایت تلفنی و حضوری امکان پذیر هست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو