فونیکسریمکسبهتام

چگونه لوازم یدکی اصل و تقلبی هیوندای و کیا را تشخیص دهیم؟

عصر خودرو- این روزها خرید قطعات اصل، استوک، اورجینال یا به اصطلاح جنیون هیوندای و کیا با چالش های بزرگی همراه است. در برخی موارد اجناس تقلبی به صاحبان خودروهای این دو کمپانی فروخته می شود و در اغلب موارد نیز کالاهای خریداری شده فاقد اعتبار و گارانتی هستند.

چگونه لوازم یدکی اصل و تقلبی هیوندای و کیا را تشخیص دهیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، برای همین خواندن این مقاله به جهت تشخیص تقلبی یا اصل بودن لوازم ‌یدکی‌ "هیوندای" و "کیا" خالی از لطف نخواهد بود. بعد از خواندن مقاله قادر خواهید بود قطعات اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید.

    لوازم یدکی تقلبی "هیوندای" و "کیا" از کجا می آیند؟
    قطعات تقلبی مخصوصا قطعات ماشین های گرانقیمتی مانند انواع ماشین "هیوندای" و "کیا" از طریق دو روش وارد بازار خرید و فروش لوازم یدکی می شوند. یا از طریق قاچاق از مرزها و یا از طریق سازندگان داخلی. در خصوص مورد اول در اغلب موارد قطعه واقعا اصل نیست و بدلی از آن است که توسط کشورهایی مانند چین یا سایر کشورهای آسیای شرقی (به جز تولید کننده اصلی) ساخته می شود و یا اینکه قطعه اصلی است اما هیچ گارانتی ندارد.
    در حالت دوم نیز برخی از تولید کنندگان قطعات داخلی با کپی برداری از شرکت های سازنده لوازم یدکی "کیا" و "هیوندای" اصلی، آن ها را می سازند یا نمونه های دست چندم را تعمیر کرده و در قالب لوازم یدکی استوک و نو به مردم می فروشد. مراقبت باشید که در چاه هر دو قطعات تقلبی نامبرده نروید که بیرون آمدنتان از این چاه غیرممکن است.

    چطور لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص دهیم
    در نگاه اول ممکن است کمی دشوار باشد تا این قطعات اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهیم به خصوص اگر قطعات مخصوص ماشین خود را نشناسید. برای مثال اگر ماشین شما "هیوندای سانتافه" است، اگر با قطعات آن آشنایی نداشته باشید قطعا تشخیص اصل بودن قطعات یا لوازم یدکی "سانتافه" برایتان دست کم در ابتدای مشاهده دشوار خواهد بود. قطعات اصل مشخصاتی دارند که می توان از روی آن ها نه به راحتی، اما بلاخره نوع اصل یا تقلبی بودن آن ها را تشخیص داد.

    راه های تشخیص اصل و تقلبی بودن لوازم یدکی
    چند نکته زیر می  تواند به شما کمک که برای مثال اصل یا تقلبی بودن لوازم یدکی "کیا" و "هیوندای" را تشخیص دهید.
    1. کیفیت بسته بندی
    تمام قطعات اصل و نویی که توسط تولید کنندگان مورد اطیمنان کمپانی هایی مانند "هیوندای" و "کیا" ساخته می شوند از لحاظ ظاهری بسیار شیک تر از قطعات تقلبی هستند. در واقع مهر و موم و شکل بسته بندی قطعات تقلبی به خاطر عدم رعایت استانداردهای شرکت سازنده اصلی، قابل تشخیص هستند.

    2. رنگ بسته بندی ها
    طبق تجربه رنگ بسته بندی های لوازم یدکی تقلبی "هیوندای" و "کیا" معمولا از رنگ بسته بندی های استوک کمتر است.
    3. آلیاژ بکار رفته در ساخت قطعات
    لوازم یدکی که در شرکت های معتبر تولید شده از بهترین الیاژ ها و بهترین شکل ظاهری برخوردار است. اما قطعات تقلبی که در ایران ساخته می شوند یا از طریق قاچاق وارد می شوند از نظر شکل ظاهری و آلیاژی بی کیفیت هستند. با دست زدن به قطعات میتوان این موضوع را متوجه شد.
    4. مشخصات پرداخت ظاهری محصولات
    از آنجایی که شیوه تولید قطعات تقلبی بسیار متفاوت از قطعات اورجینال "کیا" و "هیوندای" است، و بسیار سرسری و سریع انجام داده می شود، وجود پرداخت ناقص یا دیده شدن ناهمواری های متعدد روی سطح قطعه نشانه دیگر تقلبی بودن آن است.
    5. نوع جوشکاری قطعات اصلی "هیوندای" و "کیا"
    جوشکاری و نحوه اتصال بخش های مختلف یک قطعه اصلی "هیوندای" یا "کیا" بسیار ظریف و معمولا غیر قابل تشخیص است. اما در مورد قطعات تقلبی چنین چیزی دیده نمی شود.
    6. نوشته های روی بسته بندی ها
    اگر بسته بندی یک قطعه یا لوازم یدکی اصلی را با یک نمونه تقلبی مقایسه کنید به راحتی می توانید آن ها را از هم تشخیص دهید. در نمونه های تقلبی اغلب اشتباه نوشتاری وجود دارد و به کوچک و بزرگ بودن حروف توجهی نشده است. از همه مهم تر نمادهای هولوگرام محصول می تواند به شما در تشخیص بهتر کمک کند.

    آیا خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی "هیوندای" مطمئن است؟
    درست مانند روش سنتی خرید و فروش قطعات ماشین، از طریق اینترنتی نیز امکان کلاهبرداری وجود دارد. اما می توانید با در نظر گرفتن چند نکته ساده از طریق فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هیوندای و کیا به راحتی صاحب قطعات اصلی و اورجینال شوید.
    نکات لازم جهت خرید اینترنتی لوازم یدکی "کیا" و "هیوندای"
    1. از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنید
    2. تمام اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه را بررسی کنید
    3. مطمئن شوید که مشخصات و قیمت لوازم یدکی "هیوندای" یا "کیا" در سایت درج شده یا از طریق شماره تماس قابل استعلام است
    4. نحوه پرداخت هزینه ها را جویا شوید و در صورت امکان یا در محل پرداخت کنید و یا اینکه ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت داشته باشید
    5. به محل فروشگاه اصلی سری بزنید و از آن به بعد اینترنتی خرید کنید
    6. نظرات مشتریان را در شبکه های اجتماعی و سایت فروشگاه مرور کنید

    از کجا قطعات اورجینال و لوازم یدکی اصلی "هیوندای" و "کیا" را بخرم؟
    استارپارتس از وارد کنندگاه معتبر لوازم یدکی خودروهای "هیوندای" و "کیا" است که سال ها سابقه عرضه این محصولات را در سرتاسر ایران دارد. چنانچه نیازمند تعویض قطعه ماشین های "کیا" یا "هیوندای" خود هستید می توانید با اطمینان بالا، از سایت یا فروشگاه ما خرید کنید و از ضمانت نامه های عرضه کالاهای ما برخوردار شوید یا برای اطلاع از قیمت و مشخصات قطعات با ما تماس بگیرید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو