فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های ۴ کلانشهر کشور

عصر خودرو- ضامنی از تخصیص ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی تاکسی های فرسوده شهر‌های تهران، مشهد، همدان و اصفهان خبر داد.

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های ۴ کلانشهر کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به طور مستمر پیگیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده در همکاری با سایر دستگاه‌ها هستند.

    وی افزود: به دنبال افزایش استاندارد یورو 4 به یورو 5 خودرو، فرآیند شماره‌گذاری تاکسی‌ها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شد، زیرا خودور‌های در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسی‌ها دارای استاندارد یورو 4 بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود.

    ضامنی تصریح کرد: در همین راستا با مکاتبات صورت گرفته موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی از تاکسی‌ها با استاندارد یورو 4 ابلاغ شد و قرار شد که 5 هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند و متقاضیان جدید تا 30 مهر ماه امسال شماره‌گذاری و تحویل داده شوند.

    وی ادامه داد: بر این اساس از اوائل مرداد ماه، تعداد 1446 پیش فاکتور توسط خودروساز صادر شد که 726 دستگاه تاکسی جدید با استاندارد یورو 4 تحویل متقاضیان شد.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره ارائه تسهیلات برای متقاضیان نوسازی ناوگان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات از سوی شهرداری‌های کلانشهر‌های تهران، مشهد، همدان و اصفهان فراهم شده و باقی هزینه و قیمت خودرو‌ها نیز شامل هزینه اسقاط و آورده متقاضیان است.

    وی گفت: خودرو‌های در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، سمند و پژو 405 است و قیمت مصوب از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان جهت پژو 405 در حدود 86 میلیون تومان و برای سمند EF 7 در حدود 94 میلیون تومان است که در شهر‌های مذکور 50 میلیون تومان به صورت وام پرداختی توسط شهرداری‌ها است و 7 میلیون تومان هم هزینه اسقاط و 33 میلیون تومان هم آورده متقاضی است.

    ضامنی افزود: فرآیند نوسازی تاکسی‌ها کلید به کلید است و از زمانی که ثبت نام انجام و تکمیل مراحل انجام شود، برای تحویل کمتر از یک ماه طول می‌کشد، اما از زمانی که خودروی فرسوده تحویل داده شود، ظرف 48 ساعت متقاضی خودروی نو را دریافت خواهد کرد.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به نوسان قیمت‌ها که هر سه ماه شاهد آن هستیم، بر این اساس هم مبنای ثابتی برای قیمت نداریم که بتوانیم برنامه ریزی برای تحویل تاکسی‌های نو داشته باشیم و این تغییرات برای ما مشکل ایجاد می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو