فونیکسریمکسبهتام

مشکل نقدینگی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری حل شد

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران از تامین هزار دستگاه اتوبوس شهری به روش غیرنقد برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران خبر داد.

مشکل نقدینگی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری حل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، شکراله بنار با بیان این خبر گفت: سال 99 سال بسیار مهمی به لحاظ سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های شهری به روش غیرنقد است، به گونه‌ای که سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در بخش مشارکت‌های بخش خصوصی و تامین مالی 4 هزار میلیارد تومانی برای خط 10 مترو تهران برای  سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم.

    بنار در تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان در سال جاری گفت: در سال 98 قریب به 12 هزار میلیارد ریال از بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها تامین شد و بیش از 70 هزار میلیارد ریال با هدف تامین مالی پروژه‌های آتی شهرداری تهران نیز در برنامه سال جاری قرار گرفته است.

    مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران گفت: در سال جاری برنامه مفصلی برای تامین مالی پروژه‌های شهری داریم به طوریکه 35 هزار میلیارد ریال فروش غیرنقد برای پرداخت بدهی‌های شهری و قریب 4 هزار میلیارد تومان برنامه فروش برای پروژه‌های ریلی شهر تهران را در دستور کار داریم.

    بنار اضافه کرد: از جهت دیگر سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی با مشارکت بخش خصوصی نیز در دستور کار داریم که از جمله این موارد می‌توان به توسعه شهر آفتاب اشاره کرد که هم اکنون فراخوان آن برگزار شده و امیدواریم این مرکز با احداث سه سالن نمایشگاهی و یک مرکز همایش دیگر به شکوفایی برسد. همچنین ده‌ها پروژه در دست ساخت در سایر مناطق نیز در برنامه توسعه سرمایه‌گذاری این سازمان قرار دارد که امیدواریم سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی که در برنامه داریم محقق شود.

    رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: تامین مالی 4 هزار میلیارد تومانی برای راه‌اندازی خط 10 مترو تهران از جمله اقداماتی است که در برنامه سال جاری این سازمان و در حوزه حمل و نقل عمومی قرار دارد.

    وی افزود: همچنین تامین هزار دستگاه اتوبوس به روش غیرنقد نیز در برنامه ما قرار دارد که تاکنون 12 شرکت برای تأمین این اتوبوس‌ها از طریق فراخوان عمومی اعلام آمادگی کردند.

    بنار گفت: ما با یک شرکت خارجی برای تامین واگن‌های مترو به روش غیرنقد نیز در حال مذاکره هستیم که البته در راستای شیوه تهاتر با فرآورده‌های صادراتی خواهد بود و این موضوع در حال پیگیری است.

    بنار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های مسئله‌دار اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سال جاری تعیین تکلیف این پروژه‌ها است به گونه‌ای که تا کنون بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان پروژه اقاله شده را تعیین تکلیف کردیم.

    وی ادامه داد: در خصوص پروژه‌هایی که مدعی دارند و این امر سبب انسداد عملیات اجرایی شده بود نیز 15 تا 20 پروژه از این دست با پیگیری سازمان، در محاکم قضایی تعیین تکلیف شدند و می‌توان گفت بالغ بر 95 درصد پروژه‌های شهرداری در حال حاضر بی‌مسئله و آماده فروش با مشارکت بخش خصوصی است.

    مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه جهت‌گیری سازمان سرمایه‌گذاری در تولید ثروت، مناسب بوده است؛ گفت: از دیگر اقداماتی که در برنامه امسال داریم ساماندهی حمل بار است که فراخوان عمومی آن نیز برگزار شده و امیدواریم با عملیاتی شدن آن، در 4 سال آینده قریب به 400 هزار میلیارد ریال سرمایه نقد عاید شهرداری تهران شود، یعنی سالی 100 هزار میلیارد ریال که رقم قابل توجهی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو