فونیکسریمکسبهتام

باید کارفرمای رانندگان اسنپ و تپسی مشخص شود

آخرین اخبار از بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی توضیحاتی داد.

آخرین اخبار از بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره رانندگان تاکسی که بیمه نشده‌اند، اظهار کرد: با وزارت کشور بر سر لیست رانندگان تاکسی به نتیجه رسیدیم و قرار شد این لیست را هر چه زودتر نهایی کنیم.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: تعداد رانندگانی که وزارت کشور اعلام کرده با تعدادی رانندگانی که سازمان تامین اجتماعی می‌شناسد متفاوت است و نیاز دارد یکی شود، اما در روند اصل موضوع بیمه رانندگان تاکسی به توافق رسیده ایم.

    وی ادامه داد: زمانی که تعداد رانندگان را با وزارت کشور نهایی کنیم، افرادی که در لیست رانندگان تاکسی قرار دارند، اما راننده نیستند را حذف کرده و رانندگان تاکسی را در لیست قرار می‌دهیم.

    سالاری درباره بیمه رانندگان اسنپ با تپسی، گفت: برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید یک تعریف جدیدی انجام شود و بررسی کنیم کدام یک از رانندگان اینترنتی تمام وقت کار می‌کنند و کدام یک نیمه وقت فعالیت‌شان را انجام می‌دهند. باید یک کارفرما باید برای رانندگان اینترنتی مشخص شود و معلوم کنیم که آیا اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای آن ها تلقی می‌شوند یا خیر.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای رانندگان معرفی شوند و لیست رانندگان را رد کنند مشکلی برای بیمه پردازی نداریم، اما به دلیل اینکه اسنپ و تپسی خود را کارفرمای این رانندگان نمی‌دانند و افراد در تاکسی‌های اینترنتی کارفرمای خودشان هستند و برای خودشان کار می‌کنند پس شرایطشان متفاوت است به همین دلیل باید راهکار جدیدی را تعریف کنیم.

    وی با بیان اینکه شرایط فعلی تاکسی‌های اینترنتی با ضوابط سازمان تامین اجتماعی همخوانی ندارد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم راهی با استارتاپ‌ها پیدا کنیم و خواسته‌های بعضی از استارتاپ‌ها محقق شده و باید خواسته‌های برخی دیگر از استارتاپ‌ها را نیز محقق کنیم تا کسانی که پوشش بیمه‌ای ندارند و در فضا‌های استارتاپی کار می‌کنند، پوشش بیمه‌ای غیر از بیمه حرفه و مشاغل آزاد داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو