فونیکسریمکسبهتام

طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی+تصاویر

عصر خودرو- خودرو آلفیری یکی از جدیدترین محصول مازراتی است که دارای طراحی متفاوت و بی نظیر است.

طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی+تصاویر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸:۰۰
  • طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی
  • طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی+تصاویر
  • طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی
  • طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی
  • طراحی بی نظیر جدیدترین محصول مازراتی

به گزارش پایگاه بخری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، Maserati Alfieri یک سازنده بزرگ از تولید کننده اتومبیل ایتالیایی Maserati است.  تولید برنامه ریزی شده آلفیری قرار است در سال 2020 آغاز شود.

Alfieri برای تولید در سال 2016 در یک رویداد فیات کرایسلر در 6 مه 2014 تأیید شد، اما در اوایل سال 2020 به تعویق افتاد. در ژوئن سال 2018، مازراتی اعلام کرد که آلفیری از سال 2021 به عنوان یک هیبرید پلاگین و به عنوان یک وسیله نقلیه الکتریکی با سه موتور الکتریکی و موتور تمام چرخ ارائه می‌شود.
Alfieri از عناصر طراحی Maserati A6 GCS / 54 طراحی شده توسط Pininfarina در سال 1954 استفاده می‌کند. این پایه بر اساس شاسی Maserati GranTurismo MC Stradale با یک چرخ محوری کوتاهتر از 24 سانتی متر است که مجهز به ترنسس قفل کننده و 4.7 لیتری مشتق از فراری است. موتور V8 در دور موتور 460 اسب بخار (343 کیلو وات) و 520 نیوتن متر (384 lbf⋅ft) در 4750 دور در دقیقه است. گفته می‌شود نسخه‌های 450 اسب بخاری و 520 اسب بخار فقط دارای سیستم محرک تمام چرخ هستند.

گزارش شد برای نسخه الکتریکی این خودرو اولین بار در سال 2021 برنامه ریزی شده بود. علاوه بر این، کوپه Alfieri و کانورتیبل می‌توانند جایگزین Maserati GranTurismo و GranCabrio شوند.

مازراتی آلفیری 2020، بر مبنای پلت فرم و شاسی مدل گرن توریسمو ساخته شده، ولی فاصله 2700 میلی متری بین محور‌های عقب و جلوی آن 240 میلی متر کوتاه‌تر بود که ظاهرا یک خودروی سوپر اسپرت را به آن می‌بخشد طول، عرض و ارتفاع بدنه آلفیری نیز به ترتیب معادل 4590، 1930 و 1280 میلی متر است.

طراحی داخلی مازراتی آلفیری
کابین آلفیری دارای طراحی چشم نوازی بوده و دست ساز است داشبورد از مدل قدیمی 5000 GT دارای دو رنگ و طراحی موجی شکل بوده و در قسمت وسط آن صفحه TFT سامانه چند رسانه‌ای، برای سیستم‌های صوتی، تصویری، ناوبری و سرگرمی تعبیه شده است صفحه کیلومتر شمار با طراحی کلاسیک، دارای دو صفحه گرد آنالوگ همانند قطب نما بوده و دو صفحه گرد کوچکتر در بین آن‌ها قرا گرفته است، در زیر این صفحات نیز یک نمایشگر TFT، از منوی دوربین‌های عکاسی مدرن تعبیه شده که دور موتور و سرعت خودرو را به صورت دیجیتال نمایش می دهد.

در صفحات گرد آنالوگ، به جای این که یک عقربه چرخشی میزان سرعت و دور موتور را نمایش دهد خود اعداد در دور صفحه روشن می‌شوند کف آلفیری، همانند مدل‌های مسابقه‌ای از ماده‌ای به رنگ فولاد زنگ زده تشکیل شده، ماده‌ای که در خودرو‌های مسابقه‌ای دهه 50 میلادی هم کاربرد داشته است روشنایی داشبورد، با دو رنگ سفید و آبی تامین می‌گرددد و چرم آنیلین، روی صندلی‌ها، داشبورد و کنسول وسط را می‌پوشاند.

کاربرد خطوط و زه‌هایی از فلز مس، ظاهری آینده نگرانه به کابین بخشیده اند صندلی‌های یک تکه جلو، باپشت سری‌های یک پارچه از خودرو‌های مسابقه‌ای ساخته شده است این کوپه خاص دارای محفظه باز مناسبی است، قسمت پشت صندلی‌های عقب، دارای طراحی خاص و کشیده‌ای بوده که به راحتی از بیرون خودرو دیده شده و حس سرعت را القائ می‌کند صندلی‌های عقب، می‌توانند با زاویه 90 درجه به سمت جلو خم شوند و به عنوان جدار و دیواره‌ای برای محفظه باز عمل کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو