فونیکسریمکسبهتام

توسعه خدمات هوشمند بار با فعالیت ۲۰ استارتاپ

عصر خودرو- مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از حضور ۲۰ استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل بار کشور خبر داد.

توسعه خدمات هوشمند بار با فعالیت ۲۰ استارتاپ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شهاب خدامرادی، صنعت حمل‌ونقل را یکی از شریان‌های اصلی رونق اقتصادی توصیف کرد و افزود: بر این اساس از حدود یک دهه گذشته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه حمل‌ونقل بار و کالا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری‌های مشترکی را آغاز کرده و به نتیجه رسانده است که بر اساس آن شرکت‌های حمل بار می‌توانند با مشتری بدون واسطه در ارتباط باشند و درباره قیمت و نحوه بارگیری با هم به توافق برسند.

    وی یکی از موضوعات مهم در این حوزه را موضوع صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بار ذکر کرد و یادآور شد: تعداد شرکت‌های حمل‌ونقلی که با بازارگاه‌ها همکاری می‌کنند کم است به همین دلیل بازارگاه‌ها تقاضا دارند که بتوانند مستقل از شرکت‌ها با مجوز سازمان راهداری خودشان بارنامه صادر کنند تا فرآیند حمل‌ونقل بار تسهیل شود.

    خدامرادی خاطر نشان کرد: از آنجایی که مسئول اصلی این کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، قرار شد این موضوع در این سازمان بررسی و راهکارهای رفع این چالش ارائه شود. با توجه به اهمیت و ابعاد بزرگ موضوع حمل‌ونقل هوشمند بار قرار بر آن شد تا کمیته‌های تخصصی و فنی در حوزه‌های برون‌شهری، درون‌شهری، خدمات، محصول و حمل‌ونقل بین‌المللی شکل گیرد تا با بررسی مباحث مختلف به صورت تخصصی و فنی راهکارهایی برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند بار ارائه شود.

    مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بازارگاه‌ها نقش ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته را  یک مرجع بالادستی دارند، ادامه داد: تشکیل کمیته‌های فنی و تخصصی مورد توافق بازیگران این عرصه است و به زودی این کمیته‌ها تشکیل می‌شود.

    بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خدامرادی افزود: در حال حاضر بازارگاه‌ها برای برقراری ارتباط بین صاحبان کالا و صاحبان ناوگان فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن 20 شرکت استارتاپ در حوزه خدمات بار داریم که در این زمینه فعال هستند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو