فونیکسریمکسبهتام

فروش خودرو در چین ۱۶ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- تازه ترین آمارهای رسمی چین نشان می دهد که فروش خودرو در بزرگترین بازار خودرو جهان ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.

فروش خودرو در چین ۱۶ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، تلویزیون چین روز جمعه گزارش کرد که این افزایش در ماه جولای در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 میلادی نشان می دهد که در 4 ماه گذشته وضعیت فروش صنعت خودرو در چین روز به روز بهتر شده است.

    گزارش خاطر نشان کرده است چین در جریان شیوع ویروس کرونا با چالش های جدی در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی روبرو شد و قرنطینه باعث شده بود بسیاری از مردم نتوانند برای خرید خودرو مراجعه کنند و اشتیاق زیاد آنها پس از مهار همه گیری برای خرید خودرو نمایان شده است.

    انجمن خودروسازی چین اعلام کرده است از ابتدای سال تاکنون البته وضعیت بازار خودرو به نسبت سال های قبل مطلوب نبوده و 12.7 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش یافته و امسال تاکنون فقط 12 میلیون و 370 هزار دستگاه خودرو به فروش رفته که بهترین وضعیت در ماه جولای با فروش 2 میلیون و 110 هزار دستگاه بوده است.

    فروش خودروهای سواری در چین در ماه گذشته میلادی 8.5 درصد و فروش خودروهای با انرژی جدید شامل الکتریکی و بنزینی - الکتریکی و خودروهای سلولی هیدروژنی در این مدت 19.3 درصد بیشتر شده و 98 هزار دستگاه بوده است.

    انجمن خودروسازی چین با وجود این افزایش پیش بینی کرده است که میزان فروش خودرو در این بازار بزرگ امسال به دلیل همه گیری در کل بین 10 تا 20 درصد سقوط کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم