فونیکسریمکسبهتام

سهام خودروسازی‌ها به کدام سمت می‌رود؟

عصر خودرو- روند شاخص صنعت خودرو ، صعودی قوی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته شاخص این صنعت با حدود ۹۰ درصد افزایش از ۳۳۲ هزار و ۲۲۴ واحد به عدد ۶۲۹ هزار و ۸۶۷ هزار واحد رسید.

سهام خودروسازی‌ها به کدام سمت می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در صورتی که شاخص صنعت خودرو روند صعودی فعلی را ادامه دهد، به دنبال هدف در محدوده 920 هزار واحد است که سه منطقه قیمتی از جمله 719 هزار و 500 واحد، 770 هزار واحد و 829 هزار واحد می‌توانند از ادامه افزایش قیمت‌ها جلو گیری کنند و آغازگر کاهش و اصلاح قیمت‌ها شوند که به این محدوده‌ها مقاومت می‌گوییم.

    توجه داشته باشید به دلیل اینکه شاخص صنعت خودرو در تاریخ خود هیچگاه در این اعداد حضور نداشته، این محدوده‌ها از اعتبار چندانی برخوردار نیستند اما شیوه‌های آماری و تکنیکی برای محاسبه محدوده‌های مهم در این مواقع وجود دارد و اکثرا تحلیلگران جسور از آنها به عنوان محدوده‌های تحلیلی استفاده می‌کنند. این اشخاص برای ترسیم خطوط تحلیلی خود به دنبال حداکثر یک یا دو تایید نشانه تکنیکی بدون در نظر گرفتن گذر زمان هستند، در مقابل تحلیلگران محافظه‌کار برای ترسیم خطوط تحلیلی حداقل دو نشانه تکنیکی یا گذر زمان را لحاظ می‌کنند. این شاخص در منطقه اشباع خرید قرار دارد. این منطقه، ناحیه‌ای است که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت سهام شرکت‌های موجود در شاخص صنعت خودرو، وارد آن می‌شویم.

    از حضور در این منطقه حدود 77روز کاری می‌گذرد، همچنین حضور شاخص مورد مطالعه در محدوده 580 هزار واحد تا 620 هزار واحد که برای اکثر معامله گران حائز اهمیت است و احتمال نوسانات قیمتی در این محدوده را افزایش می‌دهد. البته جریان پولی که در بازار هست و پول هدایت کننده این جریان پولی از ترس‌ها برای شروع اصلاح می‌کاهد ولی به هر ترتیب در هر روند صعودی اصلاح قیمت‌ها اجتناب ناپذیر است. منظور از اصلاح قیمت‌ها تشکیل روند نزولی نیست بلکه کاهش قیمت‌ها است. فاز اصلاحی با شکست روند صعودی کوتاه‌مدت آغاز می‌شود که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است. روند صعودی میان‌مدت گاه در این مرحله شکسته می‌شود و گاه شکسته نخواهد شد اما روند صعودی بلندمدت به هیچ وجه در فاز اصلاحی شکسته نخواهد شد. احتمالا این فاز با تشکیل روند نزولی در کوتاه‌مدت همراه باشد. در صورت اصلاح قیمت‌ها شاخص صنعت خودرو، در هفته‌های آینده می‌تواند تا محدوده 369 هزار واحد اصلاح داشته باشد. در صورت کاهش قیمت‌ها سه محدوده ممکن است مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند که به آنها حمایت می‌گوییم. محدوده 540 هزار واحد، محدوده 489 هزار و 500  واحد و محدوده 429 هزار واحد را می‌توان به عنوان اعداد مهم حمایتی  شاخص مورد مطالعه در هفته آتی در نظر داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو