فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

تولید قطعات پراید هم متوقف شد

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: به طور طبیعی پس از توقف تولید پراید تولید قطعات (فابریک) پراید هم متوقف شد اما قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود.

تولید قطعات پراید هم متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، پس از توقف تولید پراید تولید قطعات پراید هم متوقف شد.

    پرونده تولید پراید اخیرا بالاخره بسته شد و حالا تولید پرفروش‌‌ترین، ارزان‌ترین و کم‌کیفیت‌ترین خودرو پس از 27 سال متوقف شده است.

    خط تولید پراید در حالی متوقف شد که پس از تقریبا سه دهه زندگی پر‌فراز و نشیب پراید در خودروسازی ایران حالا دغدغه مردمانی که همچنان پراید سوار می‌شوند کمبود قطعات این خودرو است! آیا با متوقف شدن پراید خط تولید قطعات پراید هم متوقف می‌شود؟

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با تائید توقف خط تولید پراید گفت: به طور طبیعی پس از توقف تولید پراید، تولید قطعات (فابریک) پراید هم متوقف شده اما قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود.

    محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به قیمت قطعات یدکی پراید افزود: قیمت قطعات با نرخ ارز در نوسان است. چنانچه قیمت ارز افزایش یابد قیمت قطعات و مواد اولیه هم گران خواهد شد. فعلا مشکل کمبود قطعات داخلی خودرو را نداریم. تمام خودروهایی که در داخل تولید می‌شود توان تولید قطعات آن وجود دارد. قطعاتی که از خارج از کشور تامین می‌شدند همچنان مشکل تامین ارز و ترخیص از گمرک را دارند که این معضلات هم در حال برطرف شدن است.

    او اظهار کرد: فعلا قطعات خودروهای ایرانی به طور 100 درصد داخلی‌سازی نشده است. در نظر داریم که میزان داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد. حدود 400 میلیون داخلی‌سازی قطعات انجام شده اما برنامه‌ای وجود دارد که تا یک میلیارد یورو قطعات داخلی‌سازی شود.

    نجفی‌منش با اشاره به کاهش تولید قطعات خودرو گفت: کارگران برخی از بنگاه‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند از این رو تولید قطعات خودرو کاهش داشته است. امیدواریم با رفع این مشکل تولید به حالت قبل بازگردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو