فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۲۱ درصدی سفرهای غیرضروری در تهران

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: لغو طرح ترافیک در هفته گذشته سبب افزایش ۲ برابری صف‌های خودرویی و افزایش ۲۱ درصدی سفرهای غیرضروری به شهر شده است.

افزایش ۲۱ درصدی سفرهای غیرضروری در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سیدمناف هاشمی روز سه‌شنبه درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در روزهای تعلیق طرح ترافیک، اظهار داشت: لغو طرح ترافیک سبب شد که در روزهای غیرتعطیل، صف‌های طولانی خودرو شکل بگیرد؛ همچنین امکان تردد برای خودروهای امدادی و اتوبوس‌ها در ترافیک بسیار سخت شده است.

    وی با بیان اینکه طول صف ترافیک در هفته نخست لغو طرح نسبت به هفته پیش از آن دو برابر شده بود، افزود: همچنین طول صف ترافیکی در هفته جاری یعنی یکشنبه و دوشنبه بیشتر از هفته گذشته شده است.

    «هاشمی» ضمن اشاره به بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته درباره سفرهای غیرضروری، گفت: افزایش سفرهای غیرضروری سبب افزایش تراکم جمعیت و آلودگی هوا می‌شود؛ از طرفی تعلیق طرح ترافیک تأثیر چندانی بر تغییر آمار مسافران اتوبوسرانی و مترو نداشته است زیرا بیشتر مسافران این دو مد حمل و نقلی ثابت هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران تابع تصمیم‌های ستاد کروناست، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر با اجرای طرح ترافیک، انضباط شهری بیشتری در تهران برقرار شود.

    طرح ترافیک از 11 مردادماه و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به مدت یک هفته لغو و پس از پایان هفته اول، تعلیق طرح برای هفته دوم هم تمدید شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط