فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی گمرک تشریح کرد:

بلاتکلیفی یک هزار و ۱۰۰ خودروی وارداتی در گمرک

عصر خودرو- سخنگوی گمرک گفت: حدود یک هزار و ۱۰۰ خودرو وارداتی بدون ثبت سفارش در گمرک بلاتکلیف هستند که نمی‌توانند مجوز ترخیص دریافت کنند.

بلاتکلیفی یک هزار و ۱۰۰ خودروی وارداتی در گمرک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «روح‌الله لطیفی» با اشاره به اینکه سال گذشته 12 هزار و 600 دستگاه خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود داشت، افزود: حدود هفت هزار دستگاه خودرو تا تیرماه سال گذشته ترخیص و پنج هزار و 108 خودرو باقی مانده بود که دارای اسناد ناقص بودند.

    وی افزود: از تعداد خودروها با سند ناقص حدود یک‌هزار و 100 خودرو ثبت سفارش نشدند و سه هزار دستگاه پرونده قضایی داشتند و حدود 237 خودرو نیز دارای پلاک منطقه آزاد اروند بودند.

    لطیفی با اشاره به 300 دستگاه خودرو باقی مانده از سنوات قبل خاطرنشان کرد: یک هزار و 48 خودرو نیز روند قانونی ثبت سفارش، پرداخت حقوق و عوارض را تا در خروج به انجام رسانده بودند اما به دلیل پایان یافتن مهلت سه ماهه تیرماه گذشته نتوانستند خودروی خود را از گمرک خارج کنند.

    سخنگوی گمرک با اشاره به مهلت سه ماهه دوم در بهمن 98 تا اردیبهشت ماه سال جاری به پیشنهاد گمرک برای خروج پنج هزار و 108 خودروی باقی مانده، اظهار داشت: یک هزار و 389 خودرو توانستند با طی کردن مراحل قانونی از گمرک ترخیص شوند.

    به گفته وی، خودروهای دارای پرونده قضایی که مشکوک به قاچاق یا بدون اسناد دقیق هستند شامل فرصت سه ماهه نمی‌شوند و مصوب شده تا هر زمانی بتوانند حکم برائت دریافت کنند پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی می‌توانند خودرو را از گمرک ترخیص کنند.

    سخنگوی گمرک گفت: بعد از پایان مهلت سه ماه در اردیبهشت ماه به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد مهلت سه ماهه دیگری از تیرماه سال جاری آغاز شد.

    وی افزود: از حدود یک هزار و 260 خودرویی که باید تعیین تکلیف شوند یک‌هزار و 100 دستگاه ثبت سفارش نشده اند و با توجه به قانون ممنوعیت ثبت سفارش جدید نمی‌توانند مراحل قانونی را انجام دهند و تنها در صورتی این امکان فراهم می‌شود که مصوبه جدیدی مبنی بر ثبت سفارش خودروهایی که پیش از این قانون به گمرک وارد شده اند تصویب شود.

    لطیفی با اشاره به اینکه در مهلت سه ماهه جدید حدود 160 خودرو می‌تواند از گمرک خارج شود، تاکید کرد: یک هزار و 100 خودرو در گمرک کشور باقی خواهند ماند که پس از پایان مهلت سه ماهه، سه راه پیش رو دارند یا باید به کشور مبدا برگردند یا متروک شوند یا در اختیار سازمان اموال تملیکی برای تعیین تکلیف قرار بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو