فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛

روند مطلوب تولید خودرو و انجام تعهدات معوق

عصر خودرو- صادقی نیارکی گفت: وضعیت تولید خودرو و انجام تعهدات معوق مطلوب است و صنعت خودرو بیش از ۲۰ درصد رشد تولید داشته است.

روند مطلوب تولید خودرو و انجام تعهدات معوق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم رونمایی رسمی از محصول جدید سایپا، آغاز تولید انبوه 2 محصول فیس لیفت و آیین خروج پراید از خط تولید، گفت: اولین صنعتی که در تحریم های جدید، مورد تحریم قرار گرفت صنعت خودرو بود که با بیش از 35 رشته صنعتی ارتباط مستقیم دارد.

    او بیان کرد: مفتخرم این گزارش را بدهم که وضعیت تولید و عمل به تعهدات معوق به خوبی پیش می‌رود. تا 15 مرداد تولید خودرو 15 درصد مثبت است و بیش از 20 درصد رشد تولید داشته ایم.

    صادقی نیارکی ادامه داد: 201 هزار دستگاه از ابتدای سال تاکنون تحویل داده ایم. خودرو‌های کف به 120 دستگاه رسیده است و تمام این ارقام نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این نشان از اجرای جهش تولید دارد. 

    معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: خوشحالیم که وزیری از خود وزارت خانه انتخاب شده است و تشکر از ریاست جمهور داریم و این نشان از اطمینان به این وزارت خانه دارد. محور جهش تولید، توسعه و تعمیق ساخت داخل است و در این راستا میزان ارزبری کاهش یافته است.

    این مقام مسئول ادامه داد: به شدت دنبال کاهش وابستگی به واردات و تعمیق ساخت داخل هستیم. بحث مدیریت واردات و توسعه صادرات را دنبال می کنیم.

    او گفت: محور بعدی ما توسعه صادرات است. استان آذربایجان شرقی 3 میلیارد و 200 میلیون صادرات داشته و امسال برنامه صادرات 4 میلیارد دلاری را دارد.

    صادقی نیارکی تشریح کرد: 2 شرکت خودروسازی امسال هر 2 پلتفرم جدید عرضه می کنند و هر کدام با محصول جدید است و امکان تولید آنها در کشور وجود دارد. این 2 خودروساز برای بهبود مستمر تلاش می کنند و در تلاش برای توسعه صادرات هستند.برنامه در وزارت خانه صمت بحث تولید خودروهایی است که 50 درصد امکان ساخت داخل آن ها وجود دارد.

    معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در تلاش هستیم تنوع محصولات را افزایش دهیم. بحث پلتفرم بومی را نیز داریم و‌ محدودیت ها را در کشور تبدیل به فرصت خواهیم کرد. حمایت از منطقی سازی قیمت خودرو موجب می شود جامعه خودروسازی امید به ساخت داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو