فونیکسریمکسبهتام

قسطی شدن جریمه شامل خودروهای دارای پرونده قضایی نمی‌شود

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طرح ترخیص خودرو و قسطی کردن جریمه خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان شامل وسایل نقلیه دارای دستور قضایی توقیف، نمی‌شود.

قسطی شدن جریمه شامل خودروهای دارای پرونده قضایی نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی فکری افزود: بر اساس ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان باید برای تردد ابتدا جریمه خود را پرداخت کنند در غیر این صورت، خودرو توسط عوامل پلیس راهور توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

    وی اضافه کرد: در این راستا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی هنگام مواجهه با خودروهای دارای خلافی بالا و استعلام وضعیت آنان از سامانه پلیس، نسبت به توقیف این وسایل نقلیه و انتقال آن به پارکینگ اقدام می‌کنند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: با توجه به قرار داشتن در دهه ولایت، تدابیری اتخاذ شد تا مالکان این قبیل خودروها و موتورسیکلت‌ها بدون پرداخت کل جریمه بتوانند وسیله نقلیه خود را از پارکینگ ترخیص کنند که این اقدام عیدی پلیس به مردم است.

    سرهنگ فکری ادامه داد: این طرح همزمان با دهه ولایت به منظور جلب رضایت مردم و جلوگیری از انباشت و رسوب خودرو و موتورسیکلت‌ در پارکینگ‌ها آغاز شد و تا پایان مرداد امسال ادامه دارد.

    وی گفت: رانندگانی که به علت ناتوانی در پرداخت جریمه نمی‌توانستند خودروی خود را از پارکینگ ترخیص کنند با استفاده از این فرصت می توانند خودرو را تحویل گرفته و جریمه آن را در چند قسط تا پایان سال پرداخت کنند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: این قبیل رانندگان می‌توانند با استفاده از اینترنت یا با مراجعه به کافی نت‌ها نسبت به پرداخت اقساط اقدام و میزان قسط و تعداد اقساط را خودشان انتخاب کنند.

    سرهنگ فکری اظهار داشت: چنانچه راننده‌ای پس از ترخیص وسیله نقلیه از پارکینگ مجدد اقدام به انجام تخلف حادثه ساز کند، دوباره خودروی وی توقیف و راهی پارکنیگ می‌شود و مجدد مشمول این بخشودگی نمی‌شود.

    کرمان موتوراکستریم