فونیکسریمکسبهتام

فرصت یکساله پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی بصورت اقساطی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در هفته ولایت مقرر شده افراد تا پایان مرداد ماه به منظور پرداخت قسطی جرایم با هر مبلغی که باشد مراجعه کرده و در طول یک سال، همه جرایم خود را بپردازند.

فرصت یکساله پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی بصورت اقساطی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در نشست خبری افزود: مردم برای رفع توقیف وسائل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت به راهنمایی و رانندگی محل مراجعه کرده و برگه سبز خود را ممهور به مهر پلیس کنند.

    وی ادامه داد: جرایم راهنمایی و رانندگی به صورت پیش پرداخت در طول یک سال قابل پرداخت خواهد بود تا بعد از یک سال سند خودرو از رهن پلیس خارج شود.
    رییس پلیس راهور ادامه داد: همچنین در مورد افرادی که برای صدور کارت و سند سبز خودروها باید وسلیه نقلیه خود را برای بازدید می آوردند، مقرر شد تا در هفته ولایت بازدید از خودروها حذف شود و افرادی که کارت یا سند خودروی خود را گم کرده اند نیز احتیاج به بازدید خودرو ندارند.
    وی به نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری اشاره کرد و گفت: نوبت دهی اینترنی در مراکز شماره گذاری روز یکشنبه هفته آینده در دو مرکز تهران و نیز ظرف دو هفته در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

    سردار هادیانفر از شهروندان خواست برای ترخیص خودرو به پلیس +10 مراجعه کرده و برای تقسیط جرایم به پلیس راهور مراجعه کنند.
    به گفته وی، کاهش زمان توقف وسیله نقلیه نیز ابلاغ شده است.

    سردار هادیانفر به بخشودگی توقیف دفترچه کار رانندگان حمل و نقل عمومی اشاره کرده که با ارائه تعهد به آنها تحویل داده می شود و شماره گذاری وسائل کشاوزی نیز به زودی اجرا شود.
    رئیس پلیس راهور گفت: ساعت کار مراکز تعویض پلاک  تا ساعت 16 افزایش یافته و رسیدگی به کمیسیون ماده 5 نیز به اعتراضات از یک جلسه به سه جلسه افزایش می یابد.

    از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید
    سردار هادیانفر با اشاره به روزهای کرونایی گفت: به مردم توصیه می شود با توجه به شرایط بیماری کرونا که زنجیره اش در کشور ادامه دارد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند این در حالیست که 70 درصد تردد افزایش یافته و برداشتن طرح ترافیک نیز منجر به بی نظمی در سطح شهر شده است.
    وی ادامه داد: مردم در بحث پرهیز ار سفرهای درون و برون شهری در وضعیت کرونا دقت داشته باشند و میزان سفرهای خود را به حداقل برسانند.
    سردار هادیانفر گفت: برای مراجعه مردم به مراکز شماره گذاری نیز تلاش داریم تا روز یکشنبه هفته آینده نوبت دهی اینترنتی در دو مرکز تهران اجرا تا از حضورمردم در این مراکز جلوگیری شود.
    رئیس پلیس راهور گفت: در شرایط کنونی افرادی که وکالت نامه برای نقل و انتقال خودرو می گیرند و وکالت نامه چند روزه را چند ماهه بگیرند از سوی دیگر ضرورتی ندارد 5 با 6 صبح به این مراکز مراجعه کنند زیرا از ساعت 13 این مراکز خلوت است و از سوی دیگر ساعت کار مراکز از 14 به 16 افزایش یافته و قرار شده افرادی که تا ساعت 16 وارد مراکز شماره گذاری شده اند حتما کار آنها در همان روز پایان یابد.

    وی در مورد وضعیت تردد در روزهای کرونایی گفت: 13 مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون کرونا، 20 میلیون و 317 هزار و953 تردد در جاده های کشور داشتیم که دیروز به 17 میلیون و 123 هزار و 112 تردد رسید یعنی با 16 درصد کاهش مواجه بودیم.
    به گفته سردار هادیانفر از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از 8 فروردین تا 31 اردیبهشت ماه با وجود محدودیت تردد شهرها و بین استانی شرایط دیروز نسبت به فاصله گذاری 56 درصد میزان ترددها افزایش یافت.
    وی ادامه داد: زمانی که فاصله گذاری اجتماعی برداشته شد، 56 درصد ترددها افزایش یافت که 70 درصد از ترددهای امروز در کشور اتفاق می افتد و عمده در محورهای شمالی کشور است. تردد روز 13 نسبت به 12 مرداد ماه یک درصد افزایش داشته یعنی هر چه به روزهای پایان هفته نزدیک می شویم میزان ترددها نسبت به اوایل هفته افزایش می یابد.
    رییس پلیس راهور ناجا به تعطیلی شنبه هفته آینده و روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: از چهارشنبه افزایش تردد را نسبت به روز سه شنبه خواهیم داشت و همین طور تا روز پنجشنبه با افزایش ترددها با محوریت 70 درصد محورهای شمالی و 60 درصد چالوس مواجه خواهیم بود.

    وی ادامه داد: در مجموع از اول فرودین 99 تا 13 مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد ترددها کاهش داشته است.
    سردار هادیانفر افزود: در سه ماهه اول امسال براساس آمارپزشکی قانونی، 16 و یک دهم درصد کاهش تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی داشتیم که بخش زیادی از آن یعنی 669 نفر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در فروردین ماه است و هر چه جلوتر می رویم میزان  تصادفات افزایش می یابد یعنی میزان تصادفات فروردین نسبت به اردیبهشت و اردیبهشت نسبت به خرداد افزایش می یابد.
    وی ادامه داد: درچهار ماهه امسال 41 درصد در انواع تصادفات کاهش داشتیم، 25 درصد در فوتی و 25 درصد در مجموع کاهش داشتیم و براساس آمار پزشکی قاونی 16 و یک دهم درصد کاهش داشتیم.

    رئیس پلیس راهور گفت: در بخش خدمات و شماره گذاری خودرو در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش داشتیم یعنی امسال 258 هزار و 157 دستگاه را نوشماره کردیم.
    هادیانفر به تفاهنامه امضا شده بین راهور و وزارت صمت اشاره کرد و گفت: برای کاهش اتلاف وقت در فروش وسائل نقلیه که بیش از هفت میلیون نفر متقاضی خرید خودروهای ایران خودرو و سایپا بودند قرار شد پلیس در اسرع وقت استعلامات را در اختیار خودروسازان قرار دهد در تفاهمنامه منعقد شده مقرر شده هیچ خودرویی بدون پلاک از شرکت های خودروساز خارج نشود و دو کارخانه اصلی در تهران و کارخانه های فرعی در ایران خودرو و سایر شهرها در کمتر از 10 روز شرایطی بوجود بیاید که پلاک های قدیم و جدید در کارخانه ها شماره گذاری شوند. خودروهایی که در نمایندگی ها به مالک داده می شود مشخص است مالک خودرو چه کسی است، بر این اساس دیگر فروش سبدی و فروش بدون پلاک نداریم.

    رئیس پلیس راهور گفت: سال گذشته نیروی انتظامی بیش از 70میلیون خدمت در بخش های مختلف ارائه داد که بیش از 35 میلیون و 500 هزار خدمت تنها در راهور در سراسر کشور انجام شد یعنی 52 درصد خدمات ناجا توسط راهور انجام شده است.

    وی اضافه کرد: در بخش اول کاهش سوانح و تصادفات اقدامات گسترده ای دستگاه ها در سال گذشته انجام دادند که بیشترین بخش به راهور اختصاص داشت. بعد از دو سال در سال های 96 و 97 شاهد توقف کاهش و افزایش تصادفات به میزان یک و 7 دهم بودیم، درسال 98 بعد از گذشت دو سال شاهد کاهش یک و چهار دهم در تصادفات بودیم.

    هادیانفر ادامه داد: تصادفات غیر از خسارت فردی؛ مادی و معنوی که دارد به نظام کشور نیز هزینه های زیادی وارد می کند به گونه ای که بیش از 7 درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می شود و بیش از 5 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 98 هزینه مستقیم درمانی در کشور تحمیل شده است که در این راستا نقش سازمان و دستگاه ها بارها مورد تاکید رهبری بوده که سهم خود را در کاهش تصادفات تعیین کنند.

    وی گفت: سهم راهور 18درصد از سهم سایر دستگاه ها است وزارت راه، بهداشت، کشور و شهرداری، اورژانس و هلال احمر همه و همه باید در این زمینه مشارکت کنند همان طور که در ماده 108 سازمانهای مسئول تعیین شده اند.در 4 ماه اول امسال نیز همچنان روند کاهشی را تجربه کرده و امیدواریم تا پایان سال میز ادامه داشته باشد و تصافات کاهش یابد.

    هادیانفر با اشاره به طرح نجات در تصادفات که در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل وزارت کشور مطرح شد، گفت: مقرر شد سازمان های مسئول به تناسب توان و منابع مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرند. تفاهنامه ای نیز بین ناجا و وزات راه و شهرسازی امضاء شد تا تبادل اطلاعات، توسعه انضباط ترددها و توسعه دوربین ها در کشور اتفاق بیفتد تا بیش از دو هزار دوربین به دوربین کنترل نظارت و تخلفات در جاده ها اضافه شود.

    رئیس پلیس راهور افزود: درحوزه کنترل عوارض بزرگراهی و کاهش اتلاف وقت رانندگان مقدمات نصب تی سی ایجاد شده است و با معاون وزیر راه صحبت شده و منتظر هستیم در طی روزهای آینده و از اول شهریورماه اجرایی شود.

    سرعت در جاده ها مدیریت می شود

    هادیانفر گفت: در حوزه ترافیک در جاده های کشور در کمیسیون ایمنی راه منعقد شد تا مدیریت سرعت در جاده ها در3 استان آزمایشی انجام شود و تا پایان شهریورماه در کل کشور اجرایی شود علت مرگ و میر در تصادفات به شدت تصادفات بر می گردد به گونه ای که  34 درصد تصادفات در جاده اتفاق می افتد و 70 درصد جان باخته های کشور و 70 درصد معلولان و مجروحانی که  دچار نقص عضو می شوند در جاده ها رخ می دهد که علت آن بیشتر به شدت تصادفات و سرعت غیرمجاز بر می گردد.

    وی افزود: در حوزه برخورد با رانندگان پرخطر با کمیسیون راه جلسه ای داشتیم تا تست روانی از رانندگان ناوگان عمومی که جان 40 نفر در اختیار این رانندگان است، انجام شود.

    هادیانفر گفت: از شهرداری های سراسر کشور که ماده 108را اجرا کردند تشکر کرده و امیدواریم دو هزار نقطه حادثه خیز که هنوز در شهرها باقی است را سریع تر رفع کنند. سال گذشته 70 نقطه حادثه خیز با تغییرات هندسی و علائم برطرف شد.

    رئیس پلیس راهور گفت: در مورد یک میلیون و 176 هزار و 997 دستگاه نقل و انتقال انجام شد و امروز اگر مراکز شلوغ است به این دلیل است که از نیمه دوم سال گذشته تا امسال، 52 درصد نقل و انتقال خودرو در کشور افزایش  یافته است که روند بی سابقه ای است اما تسهیلاتی ایجاد شد تا مدیریت کنیم البته با اجرای پروتکل های اعلام شده اما وقتی دقیق انجام می شود صف ایجاد می شود وقتی می گوییم بیشتر داخل بیایند مردم از صف های طولانی عکس می اندازند. براین اساس می گوییم هر فردی در داخل خودرو بنشیند تا نقل و انتقال خودروی آن ها انجام شود. یک میلیون  و 514 هزار و 96 نوشماره نقل و انتقل خودرو و موتورسیکلت و همچنین خودروهای اسقاطی انجام شد امسال بیش از 258 هزار خودرو اصافه شده به 23 و نیم میلیون وسیله نقلیه و 6 هزار و 800 خودروی وارداتی نیز پلاک شد اما انچه از چرخه خارج شده 3 هزار و 800 دستگاه است.

    هادیانفر در مورد صدور گواهی نامه گفت: در صدور گواهی نامه امسال بیش از 210 هزار و 301 انواع گواهی نامه صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد کاهش داشته به این دلیل که 40 روز آموزشگاه ها تعطیل شد و اکنون برخی از آزمون های جمعی و کلاس ها در کشور تعطیل شده است. 151 هزار و687 نفر به 40 میلیون دارندگان گواهی نامه نیز اضافه شد.

    رئیس پلیس راهور گفت: در بخش تخلفات و اعمال قانون نیز در 4 ماه اخیر، 13 هزار افسر اخطارنویس در کشور اعمال قانون کردند که البته به تاکید فرمانده ناجا و شرایطی موجود جندین بار ابلاغ شد به همکاران که در اعمال جریمه شتاب و عجله نکرده و با توصیه و تذکر فرد را از تخلف منصرف کرده و درصورتی که فرد اصرار به تخلف داشت یا جزء تخلفات حادثه ساز بود اعمال قانون برابر مقررات را انجام دهند و در شهرها در اطراف بیمارستان مراکز درمانی و کادر درمانی از جریمه افرد پرهیز کنند. همچنین تاکید شده توقیف وسیله و انتقال به پارکینگ ها به حداقل برسد و فقط اعمال جریمه صورت گیرد.

    سردار هادیانفر افزود: همچنین برابر قانون خودرهای بالای یک میلیون جریمه که باید توقیف می شدند شرایطی به وجود امد تا به هیچ عنوان توقیف نشوند. هفته گذشته برای یک میلیون و 300 هزار نفر از 23 میلیون نفر که بالای یک میلیون جریمه داشتند پیامک ارسال شد تا متوجه شوند که جریمه دارند. به همکاران توصیه شده در جاده ها به توقیف ساعتی بسنده کرده و اعمال جریمه کنند اما توقیف کامل صورت نگیرد. اعمال جریمه ها  از طریق دست افزار انجام می شود براین اساس هوشمند است و شناسه قبض و شناسه پرداخت دارد و مردم از طریق ای تی ام و گوشی هوشمند یا سایت راهور 120 می توانند جریمه های خود را پرداخت کنند.

    وی تصریح کرد: 14 درصد جریمه ها به صورت قبض های دستی است که با توسعه دست افزارها این 14 درصد نیز حذف می شود اما وقتی افراد به بانک مراجعه می کنند جریمه های دستی آن ها شناسه قبض و پرداخت ندارد براین اساس توصیه می شود به محض اینکه قبض جریمه را گرفتند، بلافاصله جریمه ها را پرداخت نکنند، وقتی پیامک آمد، شناسه قبض و شناسه پرداخت با پیامگ ارسال شد، می توانند برای پرداخت جریمه اقدام کنند. اگرپیامک نیامد، بدانند شماره همراه شماره همراه آن ها در سیستم ثبت نشده بنابراین حتما به پلیس راهور یا پلیس +10 مراجعه کنند تا پیامک ارسال شود.

    شکایت پلیس از برخی بانک ها

    رئیس پلیس راهور گفت: برخی از بانک ها وجوه جریمه را تا 48 ساعت در بانک نگهداری می کنند که خلاف قانون است وجوه دولتی باید به محض واریز بلافاصله کمتر از 10دقیقه در خزانه بنشیند تا در سیستم اجرائیات اعمال شود برای برخی بانک ها تذکر فرستادیم و گفتیم اگر اصلاح نشود دسترسی آن ها را قطع می کنیم.

    سردار هادیانفر اضافه کرد:31 میلیون و  896 هزار و 478 جریمه را در 4 ماه امسال اعمال کردیم گفته شده تخلفات حاشیه ای را جریمه نکنند اما باید با تخلفت حادثه ساز برخورد شود.

    وی با اشاره به شاخص سازمان بهداشت جهانی در مدیریت سوانح و حوادث گفت: شاخص براساس جانباختگان در یکصدهزار جمعیت، جانباختگان در 10 هزار وسیله نقلیه و جان باختگان برابر میلیارد کیلومتر پیمایش است براین اساس در سال 96 در یکصدهزار جمعیت، 27 دهم کشته داشتیم در سال 97 به 21 نفر افزایش یافت و در سال 98 به 23 دهم کشته رسید. براساس شاخص جانباختگان در 10 هزار وسیله نقلیه در سال 96، 5 و یک دهم کشته در سال 97 پنج و یک دهم کشته و در سال 98 نیز چهار و هشت دهم کشته داشتیم.

    هادیانفر اضافه کرد: در شاخص میلیارد کیلومتر پیمایش در 96 ، 44 نفر، در سال  97،  40 نفر و در سال 98، 33 نفر کشته شدند. در سال 96 ، 4میلیون و 934 هزار تصادف داشتیم در 97، دو میلیون و 557 هزار تصادفات جرحی و فوتی داشتیم و در سال 98 دومیلیون و 114 هزار داشتیم. تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در 98 کاهش داشته است.

    وی در مورد سند سبز خودرو، گفت: در قانون و در مورد نقل و انتقال وسیله نقلیه، پلیس تصریح شده اما دفترخانه تاکید نشده است به رغم اینکه دوست نداریم این موضوع رسانه ای و برای مردم دغدغه ایجاد شود اما باید بگویم، افرادی که در بخش های مختلف مصاحبه می کنند، توصیه می شود ماده 29 را خوانده و از کارشناسان حقوقی استفاده کنند افراد برای نقل و انتقال خودرو باید به پلیس مراجعه کرده و اسناد و وسائل نقلیه احراز هویت شود شود و این قانون صریح است و اسناد پلیس اسناد رسمی است. عده ای باید قانون مدنی ماده 1287 را بخوانند. در روزهای پایانی مجلس گذشته اعلام شد که پلیس می تواد مالیات را در مراکز تعویض پلاک دریافت کنیم ولی اگر از سوی سازمان مالیاتی ابلاغ شود، از مردم مالیات گرفته می شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو