فونیکسریمکسبهتام

زمان دوگانه سوز شدن خودرو‌های اینترنتی مشخص شد

عصر خودرو- مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص زمان طرح رایگان دوگانه سوز شدن خودرو‌های اینترنتی توضیحاتی ارائه داد.

زمان دوگانه سوز شدن خودرو‌های اینترنتی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسین باقری مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  بر اساس مصوبه شورای اقتصاد که سال گذشته به وزارت نفت ابلاغ شد استارت طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌ها کلید خورد که در مرحله اول 6 پیمانکار و 136 کارگاه برای انجام این فرایند انتخاب شد که متقاضیان می‌توانند به سایت https://gcr.niopdc.ir مراجعه و فرآیند ثبت نام خود را کامل کنند.

    او ادامه داد: سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی به‌طور رسمی رونمایی شد که متقاضیان از جمله مالکان خودرو‌های تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور مراجعه کنند.

    مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در حال حاضر تا به امروز چیزی بالغ بر 88 هزار خودرو در این طرح ثبت نام شده اند که اولویت اصلی ما خودرو‌های عمومی مانند تاکسی و وانت بار‌ها هستند.

    باقری تصریح کرد: هر نوع خودرو وانت بار با هر نوع پلاکی در کشور قابلیت دوگانه سوز شدن را دارد به طوری که می‌توانند در این طرح شرکت کنند و خوشبختانه ظرفیت تبدیل کافی در کارگاه‌های تبدیل وجود دارد و آمادگی داریم در صورت نیاز و افزایش استقبال متقاضیان، این ظرفیت باز هم افزایش یابد.

    او در ادامه در با اشاره به اینکه آیا دوگانه سوز کردن آسیب به موتور خودرو می‌زند یا خیر؟ اضافه کرد: خودرو‌های گازسوز موجود در سطح شهر به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول خودرو‌هایی هستند که موتور آن‌ها از ابتدا بصورت دوگانه سوز طراحی شده و برای استفاده همزمان از سوخت بنزین و CNG مناسب هستند و اصلا این موضوع صحت ندارد چرا که این نوع خودرو‌ها به صورت استاندارد و زیر نظر سازمان ملی استاندارد فرآیند تبدیلشان انجام می‌شود.

    مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: توصیه ما به متقاضیان این است که پس از اجرای فرآیند گاز سوز هرماه به طور مداوم تعمیرات دوره‌ای خود را انجام دهند تا هیچ مشکل فنی و ایمنی برای خودرو‌ها به وجود نیاید.

    باقری در ادامه در خصوص فرآیند گازسوز کردن خودرو‌های اینترنتی گفت: فاز اول ما خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت بار‌ها بود که باتوجه به شرایط باید آمار ثبت نام این خودرو‌ها مشخص شود ما براساس مصوبه، خودرو‌های اینترنتی در فاز دوم ثبت نام برای دوگانه سوز کردن قرار دارند.

    او در خصوص کاهش سهمیه بنزین خودرو‌های وانت تضریح کرد: این موضوع زیر نظر وزارت کشور است که یک کارگروهی به نام بند 8 وجود دارد که بحث عملکرد خودرو‌ها براساس پیمایش در این کارگروه سنجیده می‌شود چرا که بحث سهمیه بر اساس تصمیمات کارگروه وزارت کشور قابل تغییر است.

    مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: آلایندگی سی ان جی کمتر از بنزین است به طوری که در مقایسه با بنزین می‌توان به آلایندگی کمتر، عدد اکتان بالا (130)، افزایش راندمان 15 درصدی و در کشوری، چون ایران فراوانی و قیمت مناسب می‌توان اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو